در پایان فصل صعود به اورست، 150 کوه نورد به این قله دست یافتند

 

به گزارش ایرناحدود 150 کوه نورد که شمار تقریبا بی سابقه ای در  پایان فصل صعود به کوه اورست به شمار می رود، روز شنبه به قله این کوه دست یافتند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه از کاتماندو، این در حالیست که یک هفته پیش چهار کوه نورد در هنگام پایین آمدن از قله این کوه 8848 متری کشته شدند. به گفته 'تیلاک پندی' مقام وزارت گردشگری نپال، تعداد انگشت شماری از کوه نوردان به دلیل ناتوانی از ادامه مسیر از کمپ 4 به پایین بازگشتند. اما هوا در دو روز گذشته خوب بود و امروز (شنبه) حدود 150 کوه نورد توانستند به قله دست یابند.

وی افزود: با اینکه هنوز چند باربر و کوه نورد برای رسیدن به قله تلاش می کنند، اما فصل رسمی صعود پایان یافته و کوه نوردان در حال بازگشت به پایگاه اصلی هستند. تداوم دو روزه هوای خوب موجب شد بیش از 250 کوه نورد به بلندترین نقطه کره زمین دست یابند.

یکی از کوه نوردانی که به قله رسید، 'وصفیه نسرین' کوه نورد بنگلادشی بود که به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد استقلال کشورش به بلندترین قله  همه قاره های جهان صعود کرد. یکی دیگر از کوه نوردان صعود کننده، 'پراکاش داهال' بود که 'پوسپ کمال داها' پدر وی رهبری شورش 10 ساله مائوئیستی در کشور نپال را به عهده داشت و اکنون یکی از فعالان اصلی در امور سیاسی این کشور است.

بیشترین شمار صعود کنندگان به قله اورست در 23 ماه مه سال 2010 بود که 169 نفر از این قله بالا رفتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد