«عظیم قیچی ساز» راهی K2 می‌شود

«عظیم قیچی ساز» فاتح هشت قله بالای هشت هزار متر، برای صعود به دومین قله مرتفع جهان (K2) در منطقه قراقروم، نیمه اول تیرماه سال‌جاری عازم این قله می شود. 
   این کوه‌نورد تبریزی که ماه گذشته به عنوان اولین ایرانی موفق به صعود قله «آناپورنا» یکی از خطرناکترین و پرتلفات‌ترین قلل هیمالیا شد، نیمه اول تیرماه سالجاری برای فتح قله 8611 متری K2 واقع در منطقه قراقروم مابین پاکستان و چین راهی این قله خواهد شد.
این قله برای اولین بار در سال 1954 توسط دو کوه‌نورد ایتالیایی به نام ‌های «لینو لاچدلی» و «آکیله کومپانیونی» صعود شده است.
یکی از فاکتورهایی که صعود به این قله را به مبارزه تبدیل کرده فنی بودن کوه می باشد. وجود بیش از 45 درجه شیب در اکثر نقاط کوه آن را نیازمند ثابت گذاری در اغلب نقاط صعود نموده و نیاز به 2500 متر طناب در جبهه جنوبی و 5000 متر در جبهه شمالی باعث شده تا اغلب تیم ها به قصد صعود سبک به کوه بیایند.
از طرفی عدم فعالیت باربرها موجب شده تا خود کوه‌نوردان مجبور به آماده کردن مسیر شوند و این امر بر خطرات صعود افزوده است. 
منبع: ایرنا




گفتنی‌ست: «داوود خادم اصل» در سال 83 پس از دو ماه تلاش بر روی این قله در ارتفاع 7600 متری دچار حادثه  و پیکرش در ارتفاعات این کوه سرسخت جاودانه شد ... اما در 31 تیر ماه سال ۸۶، «کاظم فریدیان» موفق شد به عنوان اولین ایرانی این قله را صعود کند.
منبع: کوه نوشت

پی نوشت :(زنده یاد لیلا اسفندیاری) در سال 1389 پس از 40 روز تلاش بر روی این کوه  تا ارتفاع 7550 متری پیش رفت و به علت شریط بد جوی از صعود این کوه خطرناک باز ماند.
نظرات 2 + ارسال نظر
وفاسراجی سه‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:56 ق.ظ http://vafa-serage

پیام گیان دهست خوشکاکه کی بین بو اشکوتیکی سنه آقا گیان

به قوربانت بم کاک وفا
هه ینه خه مت ته نا

کرمانشاه-تکیه معاون الملک/طاقبستان یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:54 ب.ظ

بسیارعالی.دیدنیهای کرمانشاه=طاقبستان وپارک کوهستان-بیستون کرمانشاه-تکیه معاون الملک-تکیه بیگلربیگی-بازارسنتی کرمانشاه-سراب نیلوفر-باغ پرندگان کرمانشاه-مسجدعمادوالدوله-باغ گلها کرمانشاه-رودقره سو کرمانشاه-غارقوری قلعه کرمانشاه بزرگترین غارآبی آسیا-سراب روانسر-سراب صحنه-سراب سنقر-طاق گرا و...
سوغات کرمانشاه=نان برنجی-نان خرمایی-کاک-روغن کرمانشاهی-نان شکری و...
غذاهای کرمانشاه=دنده کباب-خورشت خلال-آش عباسعلی-آش دوغ-آش ماست-سیب پلو و...
کرمانشاه پایتخت گردشگری وتاریخ وتمدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد