صعود چهل چشمه

صعود موفقیت آمیز گروه کوهنوردی ارش سنندج به قله 3450 متری چهل چشمه در منطقه دیواندره در روستای (بست) در روز جمعه ساعت 8.25 دقیقه صبح مورخ 22/11/89

این برنامه که در دو روز اجرا شد 21و22 بهمن ماه


اسامی شرکت کنندگان در برنامه:(گروه ارش)

1.ابراهیم نصیری(سرپرست) 2.مسعود بذرافکن 3.ماشالله نصرتی 4.ستار شکوفا 5.خبات زمانی

6.داریوش داودی 7.یدالله مرادیان 8.هژیرصالحی 9.آرش قیمتی 10.حسین زارعی 11.کنعان خانپور

۱۲.پیام رضابخش

1.خالد اسعدی (گروه آبفا)

2.توفیق ظریف(گروه آبفا)

3.جمال مرادی(گروه شهرداری)

4.سعید مجیدی(از دیواندره)


در ضمن در روستای بست تیم هئیت کوهنوردی دیواندره هم در منطقه بودند و با ترکیب انها به تیم ما در روز پنجشنبه ساعت 11 حرکت را به سمت قله شروع کردیم.




گزارش کامل تر و عکسهای به زودی بروی سایت و وبلاک گروه قرار میگیرد/


ابزار پزل چینی هم به بازار آمد!!!!!خطر مرگ بویژه برای غارنوردان!

ساعتی پیش برروی سایت Karstworlds.com خواندم که  هشدار داده شده است که برخی ابزار پزل در چین کپی شده است. و از آنجایی که ایران از وارد کنندگان اصلی لوازم چینی است از تمامی دوستان ایرانی که به ورزشهای کوهستانی می پردازند تقاضا دارم جهت حفظ جان خود و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار وسایل خود را از فروشگاههای معتبر ابتیاع کنند. بخصوص در  میان این ابزار چشمم به یومار و کرول افتاد که جزو حلقه های اصلی اتصال غارنوردان برروی طناب می باشد و استفاده از این ابزار به معنای خطر مرگ می باشد!!!

http://seacave.persiangig.com/image/gir/image1EN.jpg

بنا بر این خبر این ابزار با کمترین فشار در حالت نرمال باز شده یا ناکارامد می شوند.

این ابزار با هیچکدام از استانداردهای CE و UIAA مطابقت ندارند.

این ابزار با الزامات تجهیزات پزل هم همخوانی ندارند.

این ابزار بسیار شبیه ابزار پزل هستند و ظاهر آن بشکل بسیار استادانه ای شبیه به ابزار اوریجینال طراحی شده اند. رنگ، طراحی، تمامی علامت های محصول،شماره بچ، طرز استفاده(حتی با جزئیات کامل)، بسته بندی، تمامی علامتها برروی بسته.

تنها با آنالیز دقیق عمقی می توان به قلابی بودن آن پی برد.

http://seacave.persiangig.com/image/gir/image2EN.jpg

در این خبر  برای حفظ جان کاربران از همه جهت جلوگیری از راه یافتن این اقلام به بازار کمک خواسته شده است. با تاکید بر تهیه این اقلام از طریق  فروشگاههای معتبر تاکید کرده که مسئولیت هر حادثه متوجه فروشندگان هم می باشد.

http://www.karstworlds.com/2011/02/attention-petzl-warns-for-fake-chinese.html

http://speleo.blogspot.com/2011/02/attention-petzl-warns-for-fake-chinese.html

http://paul.vance3d.com/?p=243

http://persiancavers.blogfa.com

http://www.forums.caves.org/viewtopic.php?f=5&t=11393

منتظر اخبار تکمیلی از سوی شرکت کوه ویسی نماینده پزل در ایران خواهیم ماند

تصاویری زیبا از غار های زیر آبی

غارهای زیر آبی یکی از کمیاب ترین و پر خطر ترین نوع غارها هستند که البته خیلی کم در مورد آنها مطالعه و تحقیق شده است؛اما ما به لطف تعداد کمی غواصان شجاع اکنون میتوانیم به تماشای تصاویر زیبای این طبیعت بپردازیم
عکسهای زیر از غار دان است در جزیره آباکو

ادامه مطلب ...

پائول رابینسون وV15 جدید

پائول رابینسون مسیر Trip Hop راصعودکرد

درکمترازدوهفته که ازسفرماجراجویانه اوبه اروپامی گذردبرنامه ریزی برای اضافه کردن V15 دیگری به لیست پربارخودانجام داد. درحال حاضرسنگنوردی درنیمی ازبخش غربی امریکابه دلیل هوای نامساعدکاملا" تعطیل شده است. بنابراین پائول درفونتن بلو فرانسه صبح روزگذشته باآمادگی کامل مسیرTrip Hop راکه متصل به مسیرHip Hop است صعودکرد. مسیردرادامه یک شیب بادرجه V10/V11 است که بصورت تراورس ازآن عبورکردوبه Hip Hop  با درجه V13 متصل شد، پائول اعلام کردکه مابقی وقتش رابه بررسی پروژه جدیدخودوجستجوی مسیرهای احتمالی درجنگل خواهدگذراند.

http://www.dpmclimbing.com/articles/view/paul-robinson-climbs-trip-hop-v15

http://parstooo.blogfa.com/

نخستین صعود اورست از مسیر شمالی

نمایی از مسیر شمالی اورست
نخستین صعود اورست از مسیر شمالی
در سال 1960 تیمی از کوهنوردان چین و تبت متشکل از 214 مرد و زن برای ثبت نخستین صعود مسیر شمالی اورست راهی یخچال رانگ بوک شدند. 
آنها در این صعود مدعی شدند وانگ فوزو بعنوان هفتمین انسان و نخستین فردی که از مسیر شمالی بر فراز این کوه ایستاده موفق به فتح بام دنیا گردید. 
اگرچه در پی این ادعا سالها بحث و گفتگو برای رد و یا اثبات صعود چینی ها وجود داشت، اما سرانجام جهان چاره ای جز پذیرش آن نداشت!
سرپرستی این تیم را Shih Chan-chun بر عهده داشت و علاوه بر وانگ فوزو، Liu Lien-man ،Chu Ying-hua و شرپای تبتی Konbu aka Gonbu نیز مدعی صعود قله شدند. 
آنها برای اثبات ادعای خود هیچگونه عکس و فیلمی ارائه ننمودند و مدعی شدند هنگام شب به قله رسیدند. اما آن چیزی که پذیرش ادعای ایشان را دشوارتر می نمود ادعای بردن نیم تنه مائو بر روی قله (این نیم تنه هیچگاه رویت نشد) و صعود وانگ فوزو با پای برهنه از پله دوم (آنها مدعی بودند وانگ فوزو برای صعود پاهای خود را بر شانه هم تیمیش نهاده بود!) مسیر شمالی بود که بواقع غیر قابل پذیرش بود!
در هر حال چینی ها در سال‌ 1975 این‌ صعود را تکرار و یک‌ نردبان‌ ثابت‌ نیز به‌روی‌ پله‌ دوم‌ نصب‌ کردند که تا سال‌ 1999 تمامی‌ کوهنوردان‌ از این‌ نردبان‌ برای‌ صعود استفاده‌ می‌کردند ولی‌ در این‌ سال‌ کنراد آنکر کوهنورد معروف‌ آمریکایی‌ برای‌ تعیین‌ سختی‌ مسیر سعی‌ در صعود این‌ بخش‌ بدون‌ استفاده‌ از نردبان‌ و به صورت طبیعی نمود. او درجه‌ سختی‌ این‌ مسیر را 5.8  تعیین‌ کرد ولی‌ گفت‌ تفاوت‌ درجه‌ سختی‌ 5.8  در سطح‌ دریا و ارتفاع‌ 8580 متری‌ غیر قابل‌ مقایسه‌ است‌.

منابع:

اینترنت پر سرعت در اورست

همه چیز نسبت به زمانی که Edmund Hillary و Tenzing Nirgay برای اولین بار در سال 1953 قله Everst را فتح کردند تغییر کرده است. به لطف شرکت سئودی Nepalese Telecom کوه نوردان در طی بالارفتن از قله اورست می توانند به اینترنت دسترسی داشته و نامه های الکترونیکی خود را مشاهده کنند.
اورست بلندترین قله دنیا و در واقع بلندترین نقطه زمین از سطح دریا است. ارتفاع این قله 8,848 متر است و در هیمالیا قرار دارد این قله از سال 1953 توسط بسیاری از کوهنوردان فتح شده است برخی این قله را بدون استفاده از گاز اکسیژن فتح کردند. متاسفانه تا به امروز 219 نفر در راه فتح این قله جان خود را از دست داده اند.
همه چیز نسبت به زمانی که Edmund Hillary و Tenzing Nirgay برای اولین بار در سال 1953 قله Everst را فتح کردند تغییر کرده است. به لطف شرکت سئودی Nepalese Telecom کوه نوردان در طی بالارفتن از قله اورست می توانند به اینترنت دسترسی داشته و نامه های الکترونیکی خود را مشاهده کنند.
اورست بلندترین قله دنیا و در واقع بلندترین نقطه زمین از سطح دریا است. ارتفاع این قله 8,848 متر است و در هیمالیا قرار دارد این قله از سال 1953 توسط بسیاری از کوهنوردان فتح شده است برخی این قله را بدون استفاده از گاز اکسیژن فتح کردند. متاسفانه تا به امروز 219 نفر در راه فتح این قله جان خود را از دست داده اند.
Mount Everest

ادامه مطلب ...

تصاویری از استفاده های انسانی از غارها

عکسهایی از یک مدرسه در داخل غاری در چین ،تصاویری از خانه ها و هتل های غاری از دیگر نقاط جهان
مدرسه در داخل غار در چین





منبع:www.iransplo.com
ادامه مطلب ...

آخرش برگزار شد در این استان...

 فراخوان نخستین اردوهای انتخابی هیمالیا در استان کردستان

هئیت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کردستان در نظر دارد در سال 1390 اقدام به اعزام تیم منتخب استانی جهت صعود یکی از قلل مرتفع هیمالیا نماید به همین منظور نخستین اردوی انتخابی این صعود در تاریخ 20/11/89

لغایت 22/11/89 در منطقه کامیاران بر روی قلل منطقه آوالان(ئه والان) برگزار خواهد شد.

کلیه علاقمندان به حضور در اردوهای فوق می توانند ضمن در اختیار داشتن مدارک زیر اقدام به ثبت نام نمایید.

زمان برگزاری پذیرش:ساعت 8 صبح تاریخ 20/11/89

مکان:سنندج بلوار ارتش استادیوم گولان



مدارک مورد نیاز:

1.تایید یه آزمون آمادگی جسمانی از طرف تربیت بدنی

2.فتوکپی شناسنامه و کارت ملی (اصل کارت ملی)

3.دو قطعه عکس 4*3

4.گواهی صحت و سلامت پزشک متخصص

5.بیمه ورزشی سال جاری

6.معرفی نامه از هئیت شهرستان

7.مشخص شدن خدمت نظام وظیفه

8.ارائه فیش واریزی به مبلغ 400000ریال

 

لوازم و تهجیزات مورد نیاز:

1.پوشاک مناسب فصل

2.طنابچه انفرادی و کلنگ کوهنوردی

3.باتوم کوهنوردی یک جفت

4.کارابین پیچ دار یک عدد

5.چادر

6.غذا برای 2 روز

7.لوازم شب مانی

8.کمک های اولیه

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تماس 09186623502 اقای سید واسح سید موسوی مئسول کار گروه هیمالیا نوردی استان تماس حاصل فرمایید.

ضمنآ افرادی که در پایان به عنوان اعضاء اصلی تیم منتخب برگزیده می شوند باید 20 درصد از هزینه اعزام را پرداخت نمایند.

صعود سراسری زمستانی فجر آقایان به بینالود

فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی طی بخشنامه ای به هیئت های سراسر کشور اعلام کرد: پیرو بخشنامه‌ شماره 4677/263 مورخ 89/10/28، به اطلاع می‌رساند صعود سراسری کوه‌نوردان کشور ویژه آقایان به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، به میزبانی استان خراسان رضوی در منطقه بینالود، از تاریخ 27 الی 29 بهمن‌ماه 1389 با شرایط زیر برگزار می‌گردد.
زمان پذیرش: چهارشنبه 89/11/27    از ساعت 8 تا 11
مکان پذیرش: مشهد، بلوار فردوسی، مجموعه ورزشی‌شهید بهشتی، تلفن 8432070-0511 و آقای ناجی: 09153049974
مدارک مورد نیاز:
1- معرفی‌نامه از هیئت استان با ذکر نام سرپرست                3- گواهی صحت و سلامت از پزشک
2- به همراه داشتن کارت بیمه ورزشی معتبر سال 1389            4- تکمیل فرم ثبت‌نام
لوازم مورد نیاز:
1- پوشاک و لباس مناسب جهت اجرای برنامه 2 روزه زمستانی        4- کلنگ و باتون
2- کفش مناسب جهت اجرای برنامه 2 روزه زمستانی (سنگین)        5- کیف کمک‌های اولیه و داروهای شخصی
3- چادر ارتفاع و لوازم شب‌مانی                                6- چراغ خوراک‌پزی و سوخت به مدت برنامه
تذکرات مهم:         تدارک و تأمین سه وعده غذایی (نهار و شام روز 89/11/27و نهار روز 89/11/29) به عهده میزبان است.
 خارج از سهمیه اعلام شده (هر استان 8 نفر؛ شامل 7 ورزشکار و یک سرپرست) پذیرش صورت                         نخواهد گرفت.
 درصورت نداشتن هر یک از لوازم و مدارک ذکر شده از پذیرش ممانعت به عمل می‌آید.
 هیئت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان ضمن اطلاع‌رسانی در اسرع وقت حداکثر تا تاریخ                89/11/20 اسامی واجدین شرایط را به‌طور کتبی به فدراسیون اعلام نمایند.
 امکانات خوابگاه برای شامگاه جمعه مورخ 89/11/29  پیش‌بینی شده است، که استان‌های متقاضی                تا تاریخ 89/11/23 در این خصوص اعلام نیاز نمایند.

هادی صابری
دبیر فدراسیون

شاه اورست وترفیع رکورد

 

کاتماندو: آپاشرپا کوهنوردافسانه ای نپال هنوزبرای استراحت وآرام گرفتن برروی افتخاراتش آمادگی ندارد، اوکه درحال حاضررکوردصعودبه اورست بلندترین قله جهان برای بیست ویک باررادارد قصدبالاتربردن این رکوردرادارد. آپای 51 ساله ملقب به سوپرشرپاکه این لقب رابواسطه تبحرخوددرکوهنوردی دریافت کرده درماه آوریل ازخانه دوم خود اوتا درایالات متحده امریکابه نپال برمی گرددتادراکسپدیشن محیط زیست سال 2011 اورست که به ابتکارآژانس Kathmandu-based Asian Trekking برگزارخواهدشدشرکت کند. آنگ تشرینگ شرپامسئول آژانس یادشده می گوید: " سال گذشته آپا بنر هیئت توریسم نپال رابرروی قله اورست حمل کردتابه جهانیان اعلام کندکه نپال درمراسم سال 2011 که ازجانب آنهابعنوان سال توریسم شناخته شده شرکت خواهدکرد. امسال اواحساس می کندکه بایدبه قله برگرددتاکارخودرابه اتمام برساند. "آپادرسال 2010 دراکسپدیشن یادشده که ازسال 2008 برای پاکسازی قله اورست اززباله هائی که کوهنوردان برآن بجای می گذارندشروع شده شرکت کرد، اوهمچنین اجسادچهارکوهنوردرابه پائین حمل کردودردفن آنهانیزشرکت نمود. باطرح شرپا داوا استیون ، کوهنورد27 ساله که متاثرازادموندهیلاری اولین فاتح اورست است اکسپدیشن یادشده با ادامه کارخودبه مدت چهارسال12000 کیلوگرم زباله رابه پائین منتقل کردعلاوه برآپا فعالان محیط زیست ژاپن به سرپرستی کن نوگوچی درتلاشی قابل توجه قله اورست ، ماناسلو وفوجی رااززباله پاکسازی کردند.آپاکه درسال 1990 برای نخستین باراورست رابه عنوان باربرارتفاع صعودکرددرسال گذشته موسسه ای به نام خودبرای کمک به احداث مدرسه در Thame دهکده ای دورافتاده درشمال نپال زادگاه خودش راه اندازی کردتابه کودکان شرپاهاامکانات آموزشی ارائه دهد. فقدان این امکانات سبب شده آنهابتدریج برای یافتن شرایط بهترازاین نواحی کوچ کنند، آپاخودش نیزبرای ادامه تحصیل سه فرزندش درامریکابسرمی برد، علاوه برآن درصدداجرای پروژه ای برای پاسداری ازفرهنگ وزبان شرپاهااست. بعدازصعوداردیبهشت ماه به اورست اودرپائیزبه نپال برمی گرددتادرتلاشی که برای صنعت توریسم دردست اقدام است شرکت نماید، آپابه همراه داوااستیون رهبری این گروه رادراودیسه (سفرپرماجرا)پنج ماهه ازشرق به غرب نپال برای تشویق وترغیب صنعت توریسم درنواحی روستائی نپال بعهده خواهدداشت.

 


http://parstooo.blogfa.com:منبع

غار زیبا و مرموز کتله خور

قرن‌ها قبل از اینکه پای انسان‌های معاصر به غار کتله‌خور برسد، انسان‌های اولیه آنجا را به عنوان سکونتگاه خودشان انتخاب کرده بودند…

گروه مجلات همشهری: در بزرگ‌ترین غار خشکی، آبی و آهکی جهان، که در ۱۶۵ کیلومتری جنوب غربی زنجان و پنج کیلومتری شهر گرماب قرار دارد، حتی مراسم جشن عقد و ازدواج هم برگزار می‌کنند. این غار، خفاش هم دارد و اگر از تماشای پرواز خفاش‌ها بالای سرتان و آویزان شدن‌شان از قندیل‌ها و ستون‌های غار لذت می‌برید، می‌توانید سری به آن بزنید و البته در کنار خفاش‌ها، شگفتی‌ها و عجایب دیگری هم انتظارتان را خواهند کشید.

ادامه مطلب ...

سیمون مورو کوهنورد ایتالیایی

سیمون مورو

"افراد بسیاری در تلاش جهت فتح 8000 متریها دیده می شوند، بسیاری از آنها نیز در تصورات خود فتح 14 قله 8000 متری را ترسیم نموده اند. حتی در میان فاتحان 14 قله 8000 متری حدود 95 درصدشان قله ها را از مسیرهای عادی صعود کرده اند. اما من تلاش می کنم همچون یک کوهنورد واقعی در مسیری دیگر حس حقیقی ماجراجویی را کسب نمایم. بنابر این صعودهای زمستانی، مسیرهای جدید، تراورس قلل (صعود از یک مسیر و فرود از مسیری دیگر)، صعودهای سریع و ..... را در اولویت می دانم. من سعی دارم همچون یک کوهنورد حقیقی باشم و از کپی برداری صعود از دیگران اجتناب می کنم". سیمون مورو
ادامه مطلب ...

فتح زمستانی گاشربروم II

فاتحان زمستانی گاشربروم II در کمپ2
صعود نخستین 8000 متری پاکستان
طوفان سهمگین است و فرود بسیار دشوار. ما هم اکنون در کمپ 1 مستقر هستیم و مشغول نوشیدن چای می باشیم. برای بازگشت به پائین نه توان داریم نه زمان. شب را در کمپ 1 خواهیم ماند و صبح فردا به کمپ اصلی باز خواهیم گشت. حال همگی خوب است. 
متن بالا پیامی است که دنیس اوربکو ساعت 13 امروز به وقت مسکو برای همسرش ارسال نمود. او به همراه سیمون مورو کوهنورد معروف ایتالیایی و کوری ریچاردز کانادایی موفق شد ساعت 11 روز 2 فوریه قله گاشربروم II را فتح نماید. بدین ترتیب افسانه شکست ناپذیری 8000 متریهای پاکستان پایان یافت.

منبع:
در همین ارتباط بخوانید:
اخبار تکمیلی در:

     از چپ به راست : دنیس اوروبکو ، سیمونه مورو و کوری ریچاردز چند روز قبل در کمپ اصلی


منبع:http://kouheghaf.blogspot.com

صعود زمستانی به قله چهل چشمه به ارتفاع 3200 متری


14و15 بهمن ماه 1389 همراه با گروه های کوهنوردی شهر سنندج صعود به قله چهل چشمه را اجرا میکند گروه های محترم شهر سنندج با اعلام امادگی خود تا تاریخ 89/11/1 به دفتر گروه معرفی کنند یا با شماره سرپرست گروه تماس حاصل فرمایند.           

شماره تماس:09183714223


تدارکات مورد نیازجهت آمدن به برنامه:


1)پوشاک لازم جهت برنامه کامل زمستانی

2)تغذیه جهت دو روز کامل

3)کارت بیمه ورزشی

4)چادور مناسب جهت برنامه


با عرض پوزش اطلاع کوهنوردان محترم سنندج به علت شرایط جوی بد منطقه و بسته شدن جاده (راه دستیابی به منطقه) تا اطلاع ثانویه برنامه صعود این هفته برگزار نمیشود

در صورت شرایط خوب اب هوا انشالله برنامه به تاریخ هفته اینده مورخ:21و22 بهمن ماه برگزار میشود/