گزارش تصویر باز هم تمرین سنگ و سنگنوردی (مسیر فاطمیه )صلوات آباد

هفته گذشته پچه های گروه باز هم برای تمرین فرود و انواع کارگاها بستن ها در مسیر فاطمیه به تمرین پرداختند.

تاریخ برنامه:90/2/23

نفرات شرکت کننده در برنامه:

فریدون میرانی- خبات زمانی- یدالله مرادیان- ارش قیمتی- سهیلا حسین پناهی- کرسوم لطفی- فریبا مهدی پناه- فرشته قادریان زاده



ادامه مطلب ...

برنامه غار پریان 5- 6خرداد 90

به اطلاع کلیه دوستان وهمنوردان گرامی می رسانیم، تیم غارشناسی وغارنوردی اصفهان در نظر دارد در تاریخ 5و6 خرداد برنامه غار پریان را اجرا نماید.

از علاقه مندان جهت شرکت در برنامه خواهشمندیم تا روز سه شنبه مورخ  3/3/90 با مهرداد حاجی هاشمی تماس و ثبت نام خود را قطعی کنند.

کمیته اجرایی:

سرپرست: بهروز محمدی

مسئول فنی: امیر جلوانی

مسئول پذیرش و ثبت نام: مهرداد حاجی هاشمی  (09132256740)

شرایط ثبت نام:

داشتن بیمه ورزشی سال جاری

آشنایی کامل با فنون SRT

داشتن لوازم کامل غارنوردی

لوازم مورد نیاز:

دارا بودن تجهیزات کامل غار نوردی شخصی شامل: لباس یکسره مناسب غارنوردی – چکمه و کفش مناسب کوهپیمایی - دستکش – کوله غارنوردی - کلاه کاسکت – چراغ پیشانی دو عدد و باطری اضافه -هارنس غارنوردی – طناب استاتیک حد اقل 20 متری– استاپ یا سیمپل همراه با شانت - کرول – یومار- بند همایل – کارابین میلون– کارابین پیچ پنج عدد – لینارد – رکاب غارنوردی– تسمه 60 و 120 سانت هر کدام یک عدد. تجهیزات شخصی در کمپ و کوهپیمایی- تجهیزات شب مانی: چادر،کیسه خواب و زیر انداز- وسایل غذاخوری شخصی. وسایل امداد پزشکی شخصی – وسایل بهداشتی شخصی

تجهیزات نقشه برداری : قطب نما – شیب سنج –3 برگ کاغذ شطرنجی لمینیت شده – مداد – پاکن – نقاله – متر 30 متری.

منبع:سایت انجمن غارنوردان و غارشناسان ایران

عظیم قیچی ساز بر فراز سومین قله مرتفع جهان ایستاد

پایگاه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشورمان، خبر از صعود عظیم قیچی ساز به قله ۸۵۸۶ متری کانچن چونگا را داد. عظیم قیچی ساز کوهنورد شایسته و پرتلاش تبریزی که ۱۲ فروردین ماه سال جاری عازم کاتماندو شده بود، توانست پس از حدود ۵۰ روز تلاش بر روی سومین قله ی مرتفع جهان، در ساعت ۴:۳۰ بامداد (به وقت محلی ۶ صبح) - (۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰) بدون کپسول اکسیژن؛ پرچم کشورمان را بر فراز این قله به عنوان اولین کوهنورد ایرانی به اهتزاز در آورد.

عظیم قیچی ساز بر فراز سومین قله مرتفع جهان ایستاد

عظیم قیچی ساز متولد ۱۳۶۰ است، در تبریز به دنیا آمده، او دانشجوی دوره کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه تبریز است، کوهنوردی حرفه ای را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرده است؛ او توانست بعد از شرکت در اردوهای تیم ملی از سال ۸۱ در قالب تیم ملی کوهنوردی کشورمان قرار گیرد. اولین صعود جدی اش بر می گردد به صعود قله ماربل وال به ارتفاع ۶۴۰۰ متری در کشور قزاقستان.

عظیم قیچی ساز در سال ۱۳۸۲ در ترکیب تیم ملی بزرگسالان برای صعود قله ۸۰۶۸ متری گاشر بروم ۱ اعزام شد که متاسفانه اعضای تیم به علت وقوع حادثه برای همنوردشان مرحوم محمداوراز از ارتفاع ۷۸۰۰ متری اقدام به بازگشت و نجات و انتقال وی به پائین شدند. قیچی ساز در سال ۱۳۸۳ صعود قلل ۷۲۰۰ متری دیران پیک و ۷۱۲۷ متری اسپانتیک در کشور پاکستان و سال ۱۳۸۴ افتخار صعود بدون اکسیژن بام جهان اورست به ارتفاع ۸۸۴۸ متر (اولین صعود هشت هزار متری) به همراه اولین بانوان مسلمان را در پرونده ورزشی خود رقم زد. در سال ۱۳۸۵ صعودی انفرادی و با هزینه شخصی برای صعود به بلندترین قله رشته کوههای هندوکش (نوشاق ۷۴۹۵ متر) را اجرا و در زمستان همان سال اقدام به تشکیل تیم مستقل بانوان تبریز و سرپرستی و صعود قله آرارات ترکیه در زمستان آن سال در قالب تیم بانوان شهرداری تبریز را جامه عمل پوشاندکه کل هزینه های صعود را شهرداری تبریز تقبل کرد.

سال ۱۳۸۷ موفق به صعود دومین قله هشت هزار متری خود (قله برودپیک به ارتفاع ۸۰۴۸ متر در پاکستان) شد و سال بعد در مرداد ماه سال ۱۳۸۸ در قالب تیم هئیت کوهنوردی استان و با سرپرستی این تیم مستقل موفق به فتح شمالی ترین و سردترین قله هفت هزارمتری جهان "پوبدا" به ارتفاع ۷۴۳۹ متر در کشور قرقیزستان شد که این صعود مقتدرانه به همراه کوهنوردان تبریزی در منطقه افتخار بزرگی در سطح کشور بود.

بهار سال ۱۳۸۹ به همراه تیم ملی افتخار سرپرستی تیم قله و فتح قله دائولاگیری به ارتفاع ۸۱۶۷ متر، هفتمین قله مرتفع جهان و در تابستان همان سال با حمایت و پشتیبانی شهردار و شورای اسلامی شهر تبریز افتخار اولین ایرانی فاتح نهمین قله مرتفع و دومین قله خطرناک جهان نانگاپاربات به ارتفاع ۸۱۲۵ متر در قراقروم پاکستان را کسب کرد

«عظیم قیچی ساز» حال توانسته پنجمین ۸۰۰۰ متری خود را صعود نماید و مطمئنا تلاش خود را برای صعود دیگر ۸۰۰۰ متری های جهان ادامه خواهد داد. شبکه اطلاع رسانی ورزشهای کوهستانی ایران، این افتخار بزرگ را به این کوهنورد شایسته تبریزی، خانواده محترمش و جامعه کوهنوری کشور تبریک عرض کرده و برای او در ادامه تلاش هایش بر روی قلل مختلف جهان آرزوی سلامتی و موفقیت می نماید.

نشست هئیت مدیره انجمن غارنوردان و غارشناسان ایران (در کردستان)

اولین نشست هئیت مدیره انجمن غارنوردان و غارشناسان ایران در کردستان (سنندج)



زمان:29 اردیبهشت 1390 ساعت 16الی 18

مکان:خیابان جام جم جنب باشگاه فرهنگیان شرکت مخابرات استان کردستان(سالن آمفی تئاتر)

کوهنورد ژاپنی در اورست جان باخت

به نقل از واحد مرکزی خبر، مقامات رسمی در نپال روز جمعه اعلام کردند یک کوهنورد ژاپنی در جریان صعود به قله اورست جان باخت. این کوهنورد پنجاه و نه ساله پنجشنبه پس از احساس بیماری دست از ادامه کوهنوردی برداشت اما در هنگام پایین آمدن از کوه اورست در ارتفاع هشت هزار و ششصد متری جان باخت. به گزارش خبرگزاری آلمان از کاتماندو، تاکاشی اوزاکی در این سفر با گروهی از کوهنوردان خارجی همراه شده بود. این سومین مرگ ثبت شده در کوه اورست در امسال است.

اورست با هشت هزار و هشتصد و چهل و هشت متر ارتفاع مرتفع ترین کوه جهان است. یکی از مقامات دولت نپال گفت حالت تهوع ناشی از ارتفاع بالا احتمالا علت مرگ این کوهنورد بوده است.


جسد وی روز شنبه با هواپیما به کاتماندو منتقل می شود. کوه اورست برای اولین بار در سال هزار و نهصد و پنجاه و سه به روی کوهنوردان گشوده شد.

صدها تن در تلاش برای فتح این قله جان خود را از دست داده اند و بیش از سه هزار نفر نیز تاکنون موفق به فتح این قله شدند.

حضور مربی و غواص غار لهستانی در ایران

حضور مربی و غواص غار در ایران
مربی و غواص غار «یاروسلاو کور» و همسرش روز جمعه 23 اردیبهشت وارد ایران شدند. این دو غواص و مربی قرار است در بخشی از مدت اقامتشان در ایران، طی بازدید از چند غار، امکانات و شرایط غارهای مورد نظر را جهت برگزاری دوره آموزشی غواصی غار بررسی کنند. در این برنامه «علیرضا بلاغی» همراه آنها خواهند بود.
«یاروسلاو کور» متولد لهستان و دارای تحصیلات زیست شناسی است و هم اکنون در مقطع دکترا در رشته زیست شناسی غار و آبهای زیرزمینی مشغول تحصیل است. این غواص حرفه‌ای تجربه بیش از 2500 غوص را دارد و مدارک مرتبط با غواصی وی به شرح زیر است:


- GUM Commercial Diver First Class (Closed Bell Training(
- GUM Authority as Manager of Commercial Diving Works
- IANTD Trimix Instructor
- IANTD Technical Wreck Diver Instructor
- IANTD Technical Cave Diver Instructor
- IANTD Trimix Gas Blender Instructor
- CMAS Instructor
- WOPR Senior Rescue Worker
- PZM Senior Motor Boat Helmsman

PZA “Dry Caver

بازگشت به k2

گرلیند کالتن برونر بانوی کوهنورد اتریشی (40 ساله) اعلام کرد که در فصل تابستان سالجاری دوباره به K2 برمی گردد تا هشت هزارمتریهای خود را تکمیل کند ، این کوهنورد برجسته اگر درسالجاری موفق به این صعود شود سومین بانوی باشگاه هشت هزارمتریها خواهد بود ، همراهان او رالف همسرش(عضو باشگاه هشت هزارمتریها) و کوهنورد آرژانتینی تامی هنریش 49 ساله  هستند و احتمالا" دو کوهنورد لهستانی و دو کوهنورد قزاق نیز به اکسپدیشن آنها می پیوندند ، آنها قصد دارند از جبهه شمالی K2 از کشور چین تلاش خود را آغاز کنند.

http://www.8000ers.com/cms/en/news-mainmenu-176/1-latest/271-gerlinde-kaltenbrunner-k2-again.html


http://parstooo.blogfa.com/

گزارش تصویری تمرینات سنگنوردی گروه (صلوات اباد)

تاریخ اجرا برنامه:۹۰/۲/۱۶

اعضاء شرکت کننده در برنامه:

۱-خبات زمانی ۲- ارش قیمتی ۳-هژیر صالحی ۴-سهیلا حسین پناهی 5-فرشته قادریان زاده 6-کرسوم لطفی 7-هیوا چمنی 8-سارا گردیده 9-بهار زنگی بند

و در ضمن تعداد 19 نفر از اعضای گروه در همین روز به کوه شیخ معروف (باینچوب)رفتند.

و باز هم تعداد 5 نفر از اعضا گروه از مسیر پالنگان به طرف کوسه هجیج رفتند و گزارش کامل تر و تصاویر ان به زودی روی وبلاک قرار میگیرد .



ادامه مطلب ...

تایید صحت روایت مرگ عیسی میرشکاری

به نقل از آیاز : حسین مقدم از اعضای تیم زنجان که پس از صعود قله ماناسلو هم اکنون به همراه هم تیمی هایش در مسیرترکینگ به سمت کاتماندو در حرکت است. طی تماس تلفنی روایت نوشته شده در وبلاگ آیازدرخصوص چگونگی مرگ مرحوم عیسی شکاری و تنها ماندنش در کمپ 4 را تایید نمود.

وی به نقل از سرپرست تیم زنجان (مسعود بیات منش) عنوان کرد هیچ یک از اعضای تیم زنجان در روز صعود قله از وضعیت نامناسب عیسی میرشکاری اطلاع نداشته اند و هم چادری های وی دیگران را از این موضوع باخبر نکرده اند. حسین مقدم افزود یک روز پس از صعود قله اعضای تیم زنجان با آگاهی از شرایط موجود  برای رساندن وی به کمپ 3 از هیچ تلاشی مضایقه نکرده اند ولی متاسفانه قبل از رسیدن به کمپ 3 جان باخته است.

وی خاطرنشان کرد محمدحسن نجاریان و خانم پروانه کاظمی به همراه پیکر عیسی میرشکاری با هلی کوپتر به کاتماندو رفته اند و هم اکنون در این شهر به سر می برند.

برای روح بلند عیسی میرشکاری آرامش و برای رسانه ها و افکار عمومی سکوت کرده در مقابل ظلم وجدان و انصاف آرزو می کنم.!!

دومین حادثه در اورست

روز گذشته سیلندرا کو مار ۸۲ ساله از نپال در آبشار یخی اورست جان سپرد. علت مرگ او هنوز اعلام نشده ولی گفته شده احتمالا" در اثر ریزش بهمن بوده.

منبع : اورست نیوز - تصویر سایت اکسپلوررز

صعود تیم مستقل اردبیل و تهران به مناسلو + اخبار هیمالیا

ماناسلو: صعود تیم مستقل سه نفره اردبیل و تهران به ماناسلو + تاخیر در انتقال جسد کوهنورد جیرفتی به ایران

پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشورمان، صبح امروز خبر از صعود قله ماناسلو توسط تیم مستقل سه نفره کوهنوردان تهرانی و اردبیلی را داد. در ادامه این خبر کوتاه آمده است، این تیم موفق شد امروز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه قله ی «ماناسلو» را صعود کند و هم اکنون در حال بازگشت به کمپ های پائین تر است. اعضای این تیم را (سید محمود هاشمی و دکتر علیرضا بهپور از تهران و ایرج معانی از اردبیل) تشکیل می دهند.

گفتنی است در روز جمعه (۹ اردیبهشت ۹۰) نیز، تیم هیات کوهنوردی استان زنجان متشکل از ۶ کوهنورد زنجانی و ۲ کوهنورد از استان مرکزی و یک کوهنورد زن از تهران؛ موفق به صعود این قله شده بودند.

اما آخرین اخبار از مرگ کوهنورد جیرفتی «عیسی میرشکاری» که متاسفانه در ارتفاعات این قله به دلیل بیماری حاد ارتفاع جان خود را از دست داده است، حکایت از انتقال جسد وی به کاتماندو دارد. رئیس هیات کوهنوردی جیرفت و رئیس اداره تربیت بدنی جیرفت در مصاحبه جداگانه با خبرگزاری های ایرنا و ایسنا، از هزینه بالای انتقال جسد این کوهنورد به ایران و عدم همکاری فدراسیون کوهنوردی خبر داده اند.

صعود تیم مستقل اردبل و تهران به مناسلو + اخبار هیمالیا

کانچن چونگا: عظیم قیچی ساز، در انتظار شرایط هوایی مساعد برای آغاز پیشروی

پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشورمان از وضعیت عظیم قیچی ساز که در حال تلاش بر روی قله کانچن چونگا است، می نویسد: در حال حاضر شرایط جوی نامساعد است و همه ی کوه نوردان حاضر در منطقه در کمپ اصلی مستقر و مترصد هوای مناسب برای پیش روی هستند.

لوتسه: حسین بهمن یار و لمس کمپ سه

پایگاه اطلاع رسانی هیات کوهنوردی خراسان شمالی نیز در آخرین اخبار خود از وضعیت حسین بهمن یار در لوتسه با اشاره به اینکه بهمن یار هم اکنون تنها ایرانی تلاش کننده بر روی این قله است از لمس کمپ سوم این قله توسط بهمن یار و برگشت او به کمپ اصلی خبر می دهد.

حقایقی تلخ از مرگ عیسی !

آخرین گفتگوی تلفنی من امروز با تیم زنجان که هم اکنون در ساماگون به سر می برند حاوی خبرهای بسیار تلخ از واقعیت هاییست که در این حادثه اتفاق افتاده است.

یکی از کوهنوردان حاضر در منطقه که این اطلاعات را به شرط افشا نشدن نامش در اختیار من قرار داد اذعان کرد شب حمله (که شب قبل از مرگ عیسی نیز بود) عیسی میر شکاری با حسن نجاریان و پروانه کاظمی هم چادر بوده است و در حالیکه یکی از شرپاهای مورد قرارداد شرکت سرزمین خورشید در اختیار تیم زنجان برای صعود قرار می گیرد شرپای دیگر به همراه حسن نجاریان و خانم کاظمی که از همان کمپ ۴ از کپسول اکسیژن استفاده می کرد به سمت قله حرکت می کند و عیسی در شرایطی فوق العاده بد در چادر تنها می ماند تا به سرنوشت بدش سپرده شود. یکی از کوهنوردان اراکی که تصمیم به بازگشت از کمپ ۴ گرفته است و در روز حمله تیم به سمت کمپ ۳ حرکت نمود ادعا می کند که هیچ کس وضعیت عیسی را به وی اطلاع نمی دهد تا شرپایش اورا نیز به کمپ ۳ ببرد. یکی از اعضای تیم زنجان می گوید خانم کاظمی در حالیکه از تنها شرپای باقی مانده در کمپ ۴ که بی شک حق عیسی بود تا او را به پایین ببرد و شاید اورا از مرگ برهاند برای صعود خود سود می برد در حالتی تمسخر آمیز می گفته است که: " این (عیسی) دیگر کیست که اینجا امده؟ دیشب نگذاشت بخوابیم و تا صبح به بدنه چادر جفتک می زد و خودش را هم خراب کرد"

اعضای تیم زنجان زمانی از وضعیت خیلی بد عیسی باخبر می شوند که یک شب را بعد از صعودشان در کمپ ۴ گذرانده اند و حتی شب قبلش نیز کسی از وضعیت بد عیسی سخنی نگفته است و هم چادری هایش دیگران را از وخامت حال وی باخبر نکرده اند.

نمی دانم این خانم چطور خواهد توانست صعود خود را جشن بگیرد و به آن افتخار کند. به قول عزیزی در همین کوهنوردی دوست داشتنی شما گاه اتفاقاتی می افتد که در هیچ حادثه تلخ تاریخی اتفاق نیفتاده و انسان هاج واج می ماند که کجای این داستان به ما می خورد به ما که ادعای جاری بودن روح انسانی در کوهنوردی هستیم.

 متن و گفتگو از آیاز

اجساد کوهنوردان ایرانی و کره ای در انتظار هلی کوپتر

شبکه خبری کوه نیوز >> وب سایت explorersweb که اخبار مرتبط با صعودهای هیمالیا را بازتاب می دهد، خبر از انتقال اجساد دو کوهنورد از ارتفاعات قله ماناسلو را داد.

در این خبر با اشاره به صعود کوهنوردان ایرانی به ماناسلو در روز جمعه (۹ اردیبهشت) می نویسد: عیسی میرشکاری به دلیل فشار زیاد و خستگی، توسط همنوردانش در کمپ چهار این قله باقی می ماند. تیم ایرانی بعد از صعود قله و برگشت به کمپ ۴، او را در وضعیت حاد ارتفاع زدگی می بینند. متاسفانه بعد از تلاش برای انتقال این کوهنورد به ارتفاعات پایین تر، او در فاصله کمی جان خود را از دست می دهد. هنوز معلوم نیست که آیا عیسی میرشکاری بعد از ترک کمپ ۴ توسط همنوردانش، به تنهایی اقدام به پیشروی به سمت قله کرده است و یا در کمپ ۴ باقی مانده است!

اجساد کوهنوردان ایرانی و کره ای در انتظار هلی کوپتر


این پایگاه در ادامه به نقل از احسان دارابی می نویسد: هم اکنون بدن عیسی میرشکاری در کمپ ۲ در کنار جسد پیدا شده کوهنورد کره ای قرار دارد که چند سال پیش در ارتفاعات این قله مفقود شده بود و توسط تیم کره ای در روزهای گذشته پیدا شد. در حال حاضر اجساد کوهنوردان ایرانی و کره ای در انتظار پرواز هلی کوپتر و مساعد شدن شرایط برای انتقال آن از کمپ ۲ است. گفتنی است مسیر منتهی از کمپ دو به پایین خطرناک است.

بارش برف سنگین در کانچن چونگا

پایگاه فدراسیون کوهنوردی کشورمان در آخرین اخبار خود از تلاش «عظیم قیچی ساز» بر روی کانچن چونگا نوشت: با توجه به بارش سنگین برف، این کوهنورد تبریزی ناچار شد دیروز به کمپ اصلی بازگردد.

شایان ذکر است، قیچی ساز قصد داشت بعد از تکمیل مراحل هم هوایی کامل خود، حمله نهایی را به این قله انجام دهد. در حال حاضر عظیم قیچی ساز در انتظار مساعد شدن شرایط برای آغاز تلاش دوباره خود بر روی این قله است.

گفتنی است، وب سایت explorersweb که اخبار هیمالیا را بازتاب می دهد به نقل از Alex Gavan از ریزش بهمنی بزرگ در ارتفاعات این قله (۷۳۴۹ متری) خبر داد.

آخرش برگزار شد اردوی مرحله سوم همالیانوردی کردستان...






سومین مرحله اردوی انتخابی تیم هیمالیانوردی استان کردستان مورخ 9/2/90 الی 11/2/90 در منطقه الوند و کلاغ لانه همدان انجام گرفت. در طول این سه روز با وجود نامساعد بودن شرایط جوی، به کارهای آماده سازی افراد، صعود و فرود با کرامپون، حمایت توسط طناب و حمل مصدوم پرداخته شد.  

هفده نفر برای این مرحله قبول شده بودند، اما 6 نفر از آنها به دلایلی موفق به همراهی تیم نشدند، علت هایی از قبیل: آسیب دیدگی پا، امتحان، بیماری و ...

افراد شرکت کننده در این اردو، آقایان:


1- جبار سلیمانی (دیواندره)

2- اردشیر فاتحی (کامیاران)

3- شهرام نعمتی (قروه)

4- محمد ظاهری (قروه)

5- رحمان مرادیانی (قروه)

6- آرش امام جمعه (سقز)

7-  علی فیضیان (سقز)

8- حسین عبدلی (سقز)

9-  انور محمد زاده (سقز)

10-  مختار ناوه (سنندج)

11-  احمد قوامی (سنندج)


منبع:http://www.ghajer.com