اجساد کوهنوردان ایرانی و کره ای در انتظار هلی کوپتر

شبکه خبری کوه نیوز >> وب سایت explorersweb که اخبار مرتبط با صعودهای هیمالیا را بازتاب می دهد، خبر از انتقال اجساد دو کوهنورد از ارتفاعات قله ماناسلو را داد.

در این خبر با اشاره به صعود کوهنوردان ایرانی به ماناسلو در روز جمعه (۹ اردیبهشت) می نویسد: عیسی میرشکاری به دلیل فشار زیاد و خستگی، توسط همنوردانش در کمپ چهار این قله باقی می ماند. تیم ایرانی بعد از صعود قله و برگشت به کمپ ۴، او را در وضعیت حاد ارتفاع زدگی می بینند. متاسفانه بعد از تلاش برای انتقال این کوهنورد به ارتفاعات پایین تر، او در فاصله کمی جان خود را از دست می دهد. هنوز معلوم نیست که آیا عیسی میرشکاری بعد از ترک کمپ ۴ توسط همنوردانش، به تنهایی اقدام به پیشروی به سمت قله کرده است و یا در کمپ ۴ باقی مانده است!

اجساد کوهنوردان ایرانی و کره ای در انتظار هلی کوپتر


این پایگاه در ادامه به نقل از احسان دارابی می نویسد: هم اکنون بدن عیسی میرشکاری در کمپ ۲ در کنار جسد پیدا شده کوهنورد کره ای قرار دارد که چند سال پیش در ارتفاعات این قله مفقود شده بود و توسط تیم کره ای در روزهای گذشته پیدا شد. در حال حاضر اجساد کوهنوردان ایرانی و کره ای در انتظار پرواز هلی کوپتر و مساعد شدن شرایط برای انتقال آن از کمپ ۲ است. گفتنی است مسیر منتهی از کمپ دو به پایین خطرناک است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد