صعود تیم مستقل اردبیل و تهران به مناسلو + اخبار هیمالیا

ماناسلو: صعود تیم مستقل سه نفره اردبیل و تهران به ماناسلو + تاخیر در انتقال جسد کوهنورد جیرفتی به ایران

پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشورمان، صبح امروز خبر از صعود قله ماناسلو توسط تیم مستقل سه نفره کوهنوردان تهرانی و اردبیلی را داد. در ادامه این خبر کوتاه آمده است، این تیم موفق شد امروز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه قله ی «ماناسلو» را صعود کند و هم اکنون در حال بازگشت به کمپ های پائین تر است. اعضای این تیم را (سید محمود هاشمی و دکتر علیرضا بهپور از تهران و ایرج معانی از اردبیل) تشکیل می دهند.

گفتنی است در روز جمعه (۹ اردیبهشت ۹۰) نیز، تیم هیات کوهنوردی استان زنجان متشکل از ۶ کوهنورد زنجانی و ۲ کوهنورد از استان مرکزی و یک کوهنورد زن از تهران؛ موفق به صعود این قله شده بودند.

اما آخرین اخبار از مرگ کوهنورد جیرفتی «عیسی میرشکاری» که متاسفانه در ارتفاعات این قله به دلیل بیماری حاد ارتفاع جان خود را از دست داده است، حکایت از انتقال جسد وی به کاتماندو دارد. رئیس هیات کوهنوردی جیرفت و رئیس اداره تربیت بدنی جیرفت در مصاحبه جداگانه با خبرگزاری های ایرنا و ایسنا، از هزینه بالای انتقال جسد این کوهنورد به ایران و عدم همکاری فدراسیون کوهنوردی خبر داده اند.

صعود تیم مستقل اردبل و تهران به مناسلو + اخبار هیمالیا

کانچن چونگا: عظیم قیچی ساز، در انتظار شرایط هوایی مساعد برای آغاز پیشروی

پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشورمان از وضعیت عظیم قیچی ساز که در حال تلاش بر روی قله کانچن چونگا است، می نویسد: در حال حاضر شرایط جوی نامساعد است و همه ی کوه نوردان حاضر در منطقه در کمپ اصلی مستقر و مترصد هوای مناسب برای پیش روی هستند.

لوتسه: حسین بهمن یار و لمس کمپ سه

پایگاه اطلاع رسانی هیات کوهنوردی خراسان شمالی نیز در آخرین اخبار خود از وضعیت حسین بهمن یار در لوتسه با اشاره به اینکه بهمن یار هم اکنون تنها ایرانی تلاش کننده بر روی این قله است از لمس کمپ سوم این قله توسط بهمن یار و برگشت او به کمپ اصلی خبر می دهد.

نظرات 1 + ارسال نظر
سیدرضا سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:26 ق.ظ http://www.akmahabad.blogfa.com

سلام.....باآرزوی موفقیت برای تمام همنوردان عزیزمان وآرزوی بازگشت

پیروزمندانه

ماهم این صعودهای ارزشمندرابه جامعه ورزشی ایران بخصوص خانواده

کوهنوردی تبریک عرض مینماییم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد