پایان خوش عملیات نجات معدنچیان در شیلی




سرانجام پس از 69 روز و 8 ساعت، 33 معدنچی گرفتار در عمق 624 متری معدن سن خوزه در شیلی، از اعماق زمین خارج شدند.

پس از ریزش معدن در پنجم آگوست، عملیات نجات آغاز شد، پس از گذشت 12 روز در حالی که امید به یافتن معدنچیان کمرنگ تر می شد صدای ضربات چکش بر روی مته حفاری، ماجرا را تغییر داد، پس از خروج مته، کاغذی به مته چسبانده شده بود که حاکی از زنده بودن 32 معدنچی شیلیایی و یک معدنچی اهل بولیوی در پناهگاهی در اعماق معدن بود، اهمیت موضوع بقدری بود که رئیس جمهور شیلی در محل حادثه حاضر شد و نامه را به رسانه ها نشان داد.

از آن پس، حادثه معدن مورد توجه رسانه ها و کارشناسان در سراسر جهان قرار گرفت، ارسال یک دوربین و مواد غذایی به پناهگاه معدنچیان، امید به زنده ماندن آنها را بیشتر می کرد، ولی زمان خروج آنها چهار ماه پیش بینی شد.

عملیات نجات با حفر چند تونل و بصورت همزمان آغاز شد و در نهایت یکی از تونلها زودتر به محل پناهگاه رسید، روش خروج معدنچیان، ارسال یک کپسول با گنجایش یک نفر (به قطر 53 سانتیمتر) و خروج تک به تک معدنچیان گرفتار بود، عملیاتی که 36 تا 48 ساعت پیش بینی می شد ولی این قسمت از عملیات نیز سریعتر انجام شد بطوریکه بعد از 22 ساعت و 37 دقیقه همه معدنچیان خارج شدند و پس از دیداری کوتاه با خانواده هایشان به یک بیمارستان صحرایی برای معاینات پزشکی اعزام گردیدند.

عملیات نجات از ابتدا مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و مرحله آخر کار نیز با پوشش لحظه به لحظه بسیاری از شبکه ها همراه بود، خانواده معدنچیان و بسیاری از مردم نیز در نزدیکی محل حادثه گرد هم آمده بودند.

به اعتقاد کارشناسان، خروج از اعماق زمین اولین مرحله نجات است و معدنچیان پس از گذراندن یک دوره نظارت پزشکی، از نظر جسمی و روحی قادر به ادامه زندگی طبیعی خود خواهند بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد