رکوردجدیدغواصی زنان

 ثبت رکوردجدیدبلندترین غوص توسط یک غواص زن سوئدی

 آنلی پمپه سوئدی وطنابی که ازاو جدانشدنی است عادت به صعودهای بلندوغواصی عمیق بدون اکسیژن امابه کمک یک طناب راداردودرحال حاضررکوردجدید126 متردریای سرخ(احمر) درکشورمصررادارد. آنالی اولین سوئدی است که چنین رکوردی رابه ثبت می رساند. وی 29 ساله است ونزدیک به 14 سال ازعمرخودراصرف آموزش غواصی نموده ورکوردی که به ثبت رسانده طبق استاندارد Variable Weight می باشدکه بالاترین رکورددردنیای غواصی زنان است . Variable Weight  مقررات ثبت رکوردهای غواصی است که برای وزن جهش زیرآب در غوص وبرگشت به بالاچه باشناوچه بااستفاده ازکشش طناب بکارمی رود. آنلی باچندین مشکل درخلال سالهای آموزش روبروبوده است ، چندباربیهوشی هنگام آمدن به سطح آب بعدازغوص ومشکل فشارهواکه منجربه پارگی پرده گوش اوشدوعفونت وآب آوردن ششهاکه موجب تخریب دیواره داخلی آن شده بودکه البته ازهمه آنهاجان سالم بدربرد.برای ثبت این رکوردآنالی وزن 25 کیلوگرم فشارغوص برای رفتن به عمق آب راتحمل کردودربرگشت ازباله غواصی استفاده نمود. لباس غواصی اوپنج میلیمتری بودوازعینک شناوکلیپ بینی استفاده کرد. کل زمانی که صرف اینکارشدسه دقیقه و16 ثانیه بودکه درآن درهردقیقه 42 مترراپیموده وبرگشت اویک دقیقه و56 ثانیه طول کشید.این رکوردتوسط سازمان جهانی غواصی آزادبه تصویب رسید.

" وقتیکه ازآب بیرون آمدم وقادربه تنفس شدم اولین چیزی که گفتم این بود " من اینکار راانجا دادم" ولی ازقبل تصویرابهام آمیزفضای درون آب ومسائل ریزودرشت فکرم رامشغول کرده بود، من فضای آبی تیره رامی کاویدم وعمیق تروسریع ترفرومی رفتم اماصدای آرامش دریارادرون گوشهای خودمی شنیدم ، در زیرآب  درخشش دریای سرخ راازپشت عینک خودمی دیدم وفشاردههاتن آب رادرمقابل قفسه سینه خوداحساس می کردم وانگاردریاقبل ازاینکه به بالابرگردم کاملا" مرادرآغوش گرفته بود. "

ظاهرا" اوبه این رکوردقانع نیست ومی خواهدآنراتا160 مترارتقاء دهدولی قبل ازآن خیال دارددرماه مه سال 2011 اورست راصعودکند. اوتجربه 8000 متری رابدون اکسیژن داردوکوههاواقیانوسهامکان آرامش وآزادی اوهستند.

" زندگی من باطناب عجین شده ، چه دربالای کوه وچه درعمق آب"

آنالی درشیشاپانگما- سال ۲۰۰۹

منبع :http://www.explorersweb.com/oceans/news.php?id=19711

http://parstooo.blogfa.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد