پرنده بیستون

پرنده بیستون
جرالدین فاسناشت پرنده سوئیسی همزمان با جشنواره بیستون توانست از فراز دیواره بیستون نخستین پرش Base jump  در ایران رانجام دهد.
جرالدین در سایت خود می نویسد:
"حسام، محسن و مهرداد سنگنوردان ایرانی نام مرا پرنده بیستون نهادند. این نخستین پرش از روی دیواره بیستون به شمار می رفت. ما پس از یک روز کامل جستجو در یافتن محلی مناسب به همراه سم (سم بوژه همسر جرالدین می باشد)، حسام کرجی و محسن نیک روش به محلی مناسب از فراز مسیر عقابها دست یافتیم. برای این صعود 2 ساعت تا پای دیواره و 3 ساعت نیز تا پله اول مسیر تلاش کردیم. ضمن آنکه من برای این کار کوله باری 8 کیلو گرمی را با خود حمل نمودم. هوا بسیار گرم بود و در برخی زمانها خورشید با زاویه ای 45 درجه و با شدت تمام می تابید. اما همه این تلاشها ارزشش را داشت زیرا مکانی مناسب پرش را یافتیم. 
آنروز بدلیل باد زیاد امکان پرش وجود نداشت و مجبور شدیم روز بعد مجددن همان مسیر را طی کنیم. خوشبختانه هوای خوب کمک کرد تا بتوانم در روز دوم این پرش را با موفقیت انجام دهم. از تمامی کوهنوردان حاضر در فستیوال بخاطر همراهی هایشان نهایت تشکر را دارم. آنها علاوه بر کمک در صعود امکانات فوق العاده ای را برای راحتی ما فراهم نمودند". 
شما می توانید پرش جرالدین را در سایت یورواسپرت و برنامه Freeride Spirit مشاهده نمائید.


منبع:www.lineprod.ch/iran.htm1
سایت جرالدین فاسناشت:www.lineprod.ch
ترجمه متن:اقایابراهیم نوتاش
عکس از فتووبلاک حنیف شعاعی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد