عظیم قیچی ساز و نانگاپاربات

پس از انتشار خبر عزیمت عظیم قیچی ساز به گانگچن چونگا دوباره بحث اینکه چه کسی اولین بار نانگاپاربات را صعود کرده است، آغاز شده است

در کوه نیوز می خوانیم که:

(فقط جهت اطلاع! ...) عظیم قیچی ساز در این مصاحبه و مصاحبه های دیگر که در زمان صعودش به نانگاپاربات از او منتشر شد، خود را به عنوان اولین کوهنورد ایرانی فاتح نانگاپاربات معرفی کرده است، این درحالیست که پیش از او، تیمی متشکل از کوهنوردان ایرانی باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند نیز، بر روی این قله فعالیت داشته اند. کوهنوردان باشگاه دماوند که در آن برنامه یکی از اعضای تیم خود را نیز به نام «سامان نعمتی» از دست داده اند خود را به عنوان اولین ایرانی های صعود کننده قله نانگاپاربات معرفی می کنند.

در مصاحبه او با ایسنا شش مرداد هشتاد و نه می خوانیم:

وی در مورد اینکه آیا تاکنون کوهنوردی از ایران توانسته کوه قاتل را فتح کند، گفت: دو سال قبل تیمی از استان تهران برای صعود به این قله رفت اما نمی‌دانم که آیا قله را فتح کرد یا نه؟ در این صعود سامان نعمتی جان خود را از دست داد.

عظیم قیچی ساز، اگر هم اعتقاد دارد که او اولین بار نانگاپاربات را صعود کرده است، این مطلب را در هیچ کجا و با این صراحت ذکر نکرده است.



در این صورت:

یک - عظیم قیچی ساز نانگاپاربات را صعود کرد و عکس های واضحی هم از صعود خود گرفت، ولی ادعا نکرد که اولین ایرانی صعود کننده به این قله است. 

دو - عبارت بالا را این طور هم می توان بیان کرد که: عظیم قیچی ساز ادعا نکرده است که تیم باشگاه دماوند دروغ می گوید و این ادعا را دیگران برای او ساخته اند و پرداخته اند.

سه - اگر  عظیم قیچی ساز شبهه ای در صعود تیم باشگاه دماوند داشت، حتما آن را رسما و صریحا تا به حال بیان می کرد و دلیل و یا دلیل های این شبهه را اعلام می کرد.

چهار - اگر کسی مصاحبه ای از عظیم قیچی در مورد اولین صعود کننده نانگاپاربات شنیده و یا خوانده است، لطفا آدرس آن را برای مراجعه دیگران اعلام کند تا نخست به درستی این خبر که از قول او گفته می شود، پی ببریم و سپس دلیل این ادعا را از او بپرسیم.

برای عظیم در صعود به کانگچن چونگا آرزوی پیروزی و بازگشت به وطن را دارم، شاد و سلامت!


http://aramkuh.blogfa.com:منبع
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد