صعود برای زندگی

 T-Shirts for ADMO Climbing for life are available in various indoor climbing gyms

  جامعه " صعود برای زندگی " اعلام کرد آدام اوندرا سنگنورد معروف اهل چک دز زمره اهداء کنندگان مغز استخوان قرار گرفت . آنها می گویند :  " سالها است که تحت تاثیر استعداد بینظیر این سنگنورد جوان هستیم که در آخرین شاهکار خود دراسپانیا مجموعه ای کامل از آن سایت = onsights = اقدامی است نظیر گشایش مسیر در کوهنوردی که درآن سنگنورد بدون اطلاع از جزئیات مسیر برای اولین بار آنرا صعود می کند ،  با درجات 8C و 9b  را برای اولین بار صعود کرد و فصل مهمی را درتاریخ صخره نوردی رقم زد. در طول این سالها آدام اغلب ما را شگفت زده کرده است و حالا با این اقدام خود وادارمان کرد که بگوئیم هنوز هم قصد دارد ما راشگفت زده کند. آدام علیرغم چنین جایگاهی در عالم سنگنوردی بسیار متواضع و خوش خلق است ، کسانی که او را از نزدیک می شناسند از این حقیقت آگاهند که درحالیکه قادر است تمامی توجه و زندگی خود را وقف دنیای عمودی کند به معنویات نیز توجه ویژه ای دارد. او با این حرکت انسانی عمیق به ما می گوید که نباید فقط بر روی استعداد سنگنوردی او تمرکز کنیم. آدام بتازگی وارد سن قانونی شده و اولین تصمیم مستقل زندگی خود را گرفته"

آدام اوندرا متولد 5 فوریه سال 1993 در بورونو است و درزمره معدود سنگنوردانی است که در هر دو رشته لید(سرطناب) و بولدرینگ فعالیت می کند. او سنگنوردی را از 6 سالگی آغاز کرده ، والدین او نیز سنگنورد هستند و بر او تاثیر گذار بوده اند. آدام در سال 1999 در 6 سالگی در رووینج  کرواتی  مسیری با درجه 6a/5.9 را با رولکوبی به فاصله های نیم متر صعود کرد. درهشت سالگی 7b+5.12c در نه سالگی 7c+/5.B و 8a15.13b و ....

درسالهای 2007 و 2008  و 2009 نفر اول مسابقات جام جهانی جوانان دررشته لید شد ، درسال 2010 نفر اول مسابقات جام جهانی بولدرینگ واولین قهرمان درطول تاریخ سنگنوردی برای هر دورشته بولدر و لید شناخته شد. درماه مارچ سالجاری دومین نفر بعد از پانیکسی اوسوبیاگا شد که مسیری با درجه 5.14c را آن سایت صعود کرد.

موفق باشی آدام

http://www.planetmountain.com/english/News/shownews1.lasso?l=2&keyid=38054

 

 

منبع:http://parstooo.blogfa.com


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد