تبریخ به جای انگشتها

 

مردی که دریک حادثه دلخراش کوهنوردی دچار نقص عضو شده بود به لطف انقلاب پزشکی پیوند اندامهای مصنوعی ، با نصب تبریخ به انتهای دستها وکامل کردن آنها موفق شد دوباره کوهنوردی خود را آغاز کند.

استفان بال 54 ساله ازبخش کامبریا در شمال انگلیس از ارتفاع حدود 700 متری قله مک کینلی یکی از بلندترین قله های امریکا سقوط می کند و بعد از سقوط درون طوفان برفی وحشتناکی گرفتارمی شود. بعد ازچندین ساعت گرفتاری استفان بخشی از دست چپ ، انگشتان دست راست وشست ، بخشی ازبینی و قسمتی از پای راست خود رادراثر یخ زدگی شدید از دست می دهد. پای چپ او نیز دراثرشکستگی از 12 ناحیه باعمل جراحی قطع می شود. بعد ازآن حادثه وحشتناک درسال 1999 او که پدر چهار فرزند بود خیال می کرد دنیای کوهنوری وی به پایان رسیده تا اینکه به سوی تکنسین پروتز  فیل مایرز هدایت می شود. تکنسینی که برای اینکار و مورد مشابه برنده جایزه شده در درمانگاه توانبخشی در کیومبرلند بریتانیا هفته ها وقت صرف تلاش برای یافتن سخت افزاری مناسب برای کار خود شد ودرنهایت به این نتیجه رسید که یک جفت تبر یخ یخنوردی برای اینکار مناسب است. استفاده می گوید " بعد از تصادف و دیدن آن وضعیت تسلیم نشدم وشکست رانپذیرفتم ، می خواستم به زندگی ام برگردم ، هنوز آماده کنارگیری نشده بودم یااینکه تصور کنم که همه چیز برایم تمام شده ، به فیل مراجعه کردم تا پای مصنوعی برایم بسازد، زمانیکه نزد او بسر می بردم از او خواستم چیزی برای جایگزینی قسمتهای از دست رفته دستهایم تهیه کند و او بسیار ابتکاری عمل کرد و موانع کار را کنار زد وتمام وقت بر روی پروتزی که برای من در نظر گرفته بود کار کرد. این دستها قطعه هائی ازتبریخ هستند که مکانیزم حرکتی آنها را او اختراع کرد بنابراین من می توانم موقعیت این تبرها را برای حرکت تنظیم کنم. خیلی زود به آنها عادت کردم و درحال حاضر بهتر از هر وقتی که قابل تصور است قادر به کوهنوردی هستم."

منبع:

http://parstooo.blogfa.com

http://anybodythere.net/cgi-bin/paranormal-forums/YaBB.pl?num=1302689771/0

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد