نخستین کمپ کوهنوردی زنجان در ارتفاع ۵۷۶۰ متری برپا شد

شبکه خبری کوه نیوز>> دبیر هیئت کوهنوردی استان زنجان گفت: تیم کوهنوردی استان زنجان نخستین کمپ را در ارتفاع ۵ هزار و ۷۶۰ متری برپا کرده است.

کامبیز بلوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برپایی نخستین کمپ تیم کوهنوردی استان زنجان برای صعود به قله ۸ هزار و ۱۶۳ متری ماناسلو اظهار داشت: اعضای تیم پس از برپایی کمپ به کمپ اصلی که محل استقرار تیم است، بازگشته‌اند. 
وی با بیان اینکه تیم زنجان نخستین تیم صعود کننده برای برپایی کمپ بوده است، افزود: اعضای تیم کوهنوردی زنجان با وجود بارش ممتد برف از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب موفق به برپایی این کمپ شدند. 
دبیر هیئت کوهنوردی استان زنجان با اشاره به حضور دو تیم از کشورهای چک و کره جنوبی در منطقه برای صعود به قله ماناسلو خاطرنشان کرد: اعضای این دو تیم پس از تیم زنجان اقدام به برپایی کمپ خود کرده‌اند. 
وی ارتفاع نخستین کمپ برپا شده را در قله ماناسلو ۵ هزار و ۷۶۰ متر اعلام کرد و افزود: برای صعود به قله، اعضای تیم باید چهار کمپ دیگر را برپا کنند. 
یک تیم کوهنوری از استان زنجان به نمایندگی از ایران از شامگاه هفتم فروردین حرکت خود را از شهر زنجان برای فتح قله ماناسلو که جزو پنج کوه دشوار برای صعود و هشتمین قله بلند جهان است، آغاز کرده‌اند. 
اسامی تیم اعزامی برای صعود به قله ۸ هزار و ۱۶۳ متری را مسعود بیات‌منش سرپرست نخست تیم، حسن نجاریان سرپرست دوم و مربی، علی بیات‌منش کمک مربی، مجتبی مقدادی، حسین مقدم، کریم بیگدلی، سعید کریمی تشکیل می‌دهند و بالاخره مسعود حمیدی به عنوان پزشک تیم کوهنوردی را همراهی می‌کند. 
کوهنوردان زنجانی پس از یک سال تمرینات مختلف هفتم فروردین با بدرقه مردم و مسئولان کار خود را برای کسب افتخاری دیگر برای میهن اسلامی آغاز کرده‌اند. 
پس از صعود موفقیت‌آمیز به قله "موستاق آتای چین " توسط کوهنوردان زنجان در مرداد ماه سال ۱۳۸۸، صعود به قله ۸ هزار متری ماناسلو کلید خورده است. 

صعود به قلل شمالی زنجان، صعود به قلل لرستان در منطقه گرین همراه با کار آموزشی، صعود به قله دماوند در سه نوبت به صورت عمومی و تخصصی با انجام کار در ارتفاع و شب مانی، صعود به قلل علم کوه و انجام کارهای فنی در منطقه، صعود به قله سبلان و تمرینات یخ و برف، برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه کارآموزی مقدماتی و پیشرفته و مربیگری سنگنوردی و یخ و برف و آشنایی نفرات اردو با دوره‌های مقدماتی امداد و نجات و همچنین برگزاری یک مرحله کلاس رفتار شناسی از فعالیت‌های اردوی ماناسلو بوده است که در قالب برنامه‌های صعود توأم با آموزش بوده است.

http://koohnews.ir/:منبع


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد