ابتکاری نو در فن آوری کارابین های نسل جدید

شرکت بلک دایموند به عنوان یکی از غولهای صنعت کوهنوردی، در نمایشگاه تابستانه سالت لیک سیتی اقدام به رو نمایی از کارابینهای نسل جدید خود نمود که از طراحی زیرکانه ای بهره مند شده اند و نتیجه آن برنده شده جایزه بهترین طرح بود. این ابتکار حذف فنر از ضامن کارابین و استفاده از آهنربا تواما" به جای آن و برای قفل کردن کارابین است.

این کارابینهای قفل شونده جدید دارای دو قطعه آهنربا در طرفین ضامن می باشند و قطعه ای آهنی نیز در خود بدنه آلومینی کارابین کار گذاشته شده تا ارتباط بین آن دو آهنربا رو برقرار کرده و از حداکثر نیروی ربایش مغناطیسی بهره برده شود.

شاید اساسی ترین تفاوت از دیدگاه کوهنوردان در این باشد که در کارابینهای کنونی هرچه ضامن کارابین را بازتر می کنیم نیروی فنر بیشتر می شود و در واقع هنگام بسته شدن دهانه کارابین شاهد کمترین اعمال نیرو از سوی فنر هستیم در حالیکه با طراحی جدید هرچه ضامن به فک ثابت کارابین نزدیکتر شود نیروی جاذابه مغناطیسی نیز قوی تر شده و بیشترین نیرو رو هنگام بسته شدن دهانه کارابین شاهد می باشیم که به معنای حاشیه ایمنی بیشتر در بسته شدن کارابین است. همچنین به دلیل طراحی متقارن این کارابین؛ استفاده از آن برای دست چپ و راست یکسان بوده و فرقی نمی کند. نحوه کارکرد این کارابین را می توانید در این فیلم مشاهده نمایید.

این کارابینها تا سال ۲۰۱۲ وارد بازار نخواهند شد و قیمتشان بین ۲۰ تا ۳۰ دلار تخمین زده شده که با توجه به یکسان بودن تقریبی قیمتهای کالاهای کوهنوردی در بازار ایران با بازارهای بین المللی انتظار بر این است که هموطنان ما نیز بتوانند با قیمتی حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان صاحب چنین کارابینی شوند.


http://newbie.blogfa.com/:منبع
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد