ایرانیان باری دیگر افتخار آفریدند

تیم کوهنوردی اعزامی به قله  سامانی (کمونیزم) سرانجام در روز چهارشنبه 26/5/90 موفق شد بر بلندای این قله بایستد. این تیم در روز گذشته جمعه 28/5/90 به سلامت به کمپ اصلی بازگشت. گفتنی است یکی از کوهنوردان زبده روسی بر روی قله کمونیزم پس از صعود موفقیت آمیز به این قله دچارعدم تعادل شده و در فاصله 50 متری زیر قله سقوط می کند.
لذا با توجه به عدم امکان انتقال جسد ایشان به پایین و نیز امکان مفقود شدن پیکر این کوهنورد تا سال آینده، دو نفر از راهنمایان روسی با کمک و یاری کوهنوردان ایرانی به نام آقایان جواد نوروزی و مرتضی غلامپور جسد ایشان را از محل سقوط به مکانی ایمن منتقل و ثابت نمودند تا امکان انتقال پیکر این کوهنورد روسی در سال آینده فراهم آید. باید گفت این اقدام انسان دوستانه ایشان مورد توجه همه کوهنوردان حاضر در منطقه و نیز شرکت مجری و اعزام کننده کوهنوردان روسی با عنوان 7 summits (هفت قله) قرار گرفت به طوری که اخبار مربوط به این حرکت خوب ایشان در وب سایت این شرکت به آدرس
منتشر شده است و بدین ترتیب ایرانیان باز هم افتخار آفریدند. ما نیز ضمن آرزوی موفقیت و سلامتی برای ایشان، از وجود چنین قهرمانانی بر خود می بالیم.
شایان ذکر است این تیم در روز پنجشنبه 3/6/90 با هواپیمایی آسمان به شماره پرواز 6892 و در ساعت 13:50 به مشهد وارد خواهند شد.
در پایان جا دارد از زحمات و همکاری های صمیمانه جناب آقای حمید کریم پور به عنوان مسئول هماهنگ کننده این تیم در کشور تاجیکستان و تلاش ایشان در جهت پیگیری و اطلاع رسانی وضعیت تیم در منطقه، تشکر و قدردانی نماییم.

منبع:سایت سرزمین خورشید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد