همایش هشتمین سالگرد زنده یاد محمد اوراز برگزار گردید

کانون کوهنوردی سنندج همایشی به مناسبت هشتمین سالگرد عروج پر افتخار  زنده یاد محمد اوراز را در شهر سنندج برگزار نمود.
در این همایش کوهنوردان و پیشکسوتانی از اکثر شهرهای ایران شرکت نموده بودند.

ابتدا به  مهمانان خیر مقدم گفته شد سپس گزارشی راجع به تاریخچه و اهداف کانون کوهنوردان سنندج بیان گردید.

حمید دهقان کوهنورد کردستانی که در تاریخ 29 اردیبهشت سال 1390 موفق شد با افتخار بر بلندای اورست بام جهان بایستد، گزارش صعود خود را ارائه نمود. 
حمید دهقان در ابتدای بیانات خود یادی از بزرگان عرصه کوهنوردی نمودند از جمله: محمد اوراز، مقبل هنرپژوه، سامان نعمتی، دکتر بهاءلو، مهدی اعتمادی فر، عیسی میرشکاری، لیلا اسفندیاری، عباس جعفری، علی رضا امانی و.....


حمید دهقان


ایشان اهداف خود از صعود به اورست را از دو جنبه بررسی کردند یکی به یاد محمد اوراز اسطوره اخلاق کوهنوردی ایران، دوم حمایت از کودکان سرطانی( محک)
در ادامه گروه ارغنون کنسرتی را اجرا کردند و بعد از آن برادر اوراز، معروف اوراز سخنرانی نمود و گروه کوهنوردی مخابرات سنندج، تمبر اهدایی محمد اوراز را به خانواده ایشان اهدا کردند.
آقایان عباس محمدی و آقای باقر عیوضی در باره مسائل زیست محیطی سخنرانی نموده سپس کاک ماجد روحانی در باره مسائل زیست محیطی دریاچه زریوار و آبشار بل مطالبی را بیان کردند.آقای امانی نیز در باره چشمه بل و سد سقز ، بانه و قشلاق مسائلی را مطرح نموده و دکتر ملک محمدی همنورد حمید دهقان سخنرانی کردند و در انتها مهمانان شهرستانی در هتل شادی شام را صرف نمودند.



منبع:www.ghajer.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد