علت بریده شدن رول در مسیر "کریستال فال"

علت بریده شدن رول در مسیر "کریستال فال" 

 

«محمود رئوفی» با ارسال ایمیلی به «کوه نوشت» خواستار درج این مطلب شد:

"به اطلاع می رسانم در نشست اخیر انجمن کوه نوردان که در تاریخ 30 شهریور ماه جاری برگزار شد، آقای "پژمان زعفری" از دیواره نوردان اراک گزارش صعود انفرادی خود (از مسیر "کریستال فال" ایتالیائی ها ) در دیواره علم کوه را که در مرداد ماه جاری انجام داده، ارائه نمود .

"پژمان" در حین صعودِ طول چهارم مسیر و چند متر مانده به کارگاه؛ حدود 25 مترپاندول شده وپس از برگشتن به تعادل جسمی و روحی و بررسی پاندولی به این بلندی، مشاهده می کند:
صفحه رول میانی آخر طول چهار، وصل به اسلینگ، در محل اتصال طناب به صندلی اش می‌باشد و از دیواره جدا شده است ...  در هر صورت در تلاش مجدد، طول چهار و ادامه مسیر را صعود کرده و موفق به صعود انفرادی مسیر "کریستال فال" می‌شود .

پس از ارائه گزارش ایشان به همراه نمایش فیلم صعود، نظرات مختلفی درخصوص علت بریده شدن رول و جدا شدن صفحه رول از دیواره داده شد ... اما پس از نشست، در بررسی تعدادی از دیواره نوردان و مشاهده دقیق صفحه رول، وجود ضربه وارد شده بر قسمت پیشانی صفحه رول در اثر ریزش سنگ، مطابق تصویر ارسالی کاملاً محرز تشخیص داده شد و مشخص گردید که عامل بریده شدن رول در اثرضربه سنگ های ریزشی در دیواره بوده است!

 لذا با ارسال تصاویر صفحه رول امیدوارم  که اطلاع رسانی در مورد علل بریده شدن رول و آشنائی دیواره نوردانی که قصد فعالیت در دیواره علم کوه را دارند، صورت پذیرد. پیشاپیش از مساعدت شما در انعکاس موضوع قدردانی می نمایم . "


با احترام -  محمود رئوفی

منبع:http://www.koohnevesht.blogfa.com/

نظرات 1 + ارسال نظر
milad سه‌شنبه 12 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:03 ق.ظ http://www.mellatfun.com

slm/b website man ye sar bzan lotfan/mer30

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد