حضور اعضای انجمن در سومین سمپوزیوم بین المللی

      حضور اعضای انجمن در سومین سمپوزیوم بین المللی لبنان

                                 23  الی 25 سپتامبر 2011

 

                              

نخستین حضور اعضای انجمن غارنوردان و غارشناسان ایران درسومین سمپوزیوم غارنوردی و غارشناسی خاورمیانه ای لبنان می تواند گام موثری برای پیشبرد اهداف و ادامه فعالیتهای غارشناسان و غارشناسان ایران باشد.

 

اعضای شرکت کننده خانم ها فاطمه واقف و لیلا کریمی و آقایان قاسم قادری وآرش یاسمن پور به سرپرستی  یوسف واقف با ارائه چهار مقاله در این سمپوزیوم بعنوان نمایندگان ایران و انجمن خوش درخشیدند.

                          

 بقیه در ادامه مطلب...

اولین مقاله تیم ایران درخصوص نقش زنده یاد لیلا اسفندیاری در غارنوردی ایران و ورزش بانوان توسط خانم فاطمه واقف به همراه پاور پوینت ارائه شد. پس از ارائه مقاله ، فیلم کوتاهی در باره لیلا اسفندیاری  با عنوان " دلم برای دوستانم تنگ خواهد شد" به کارگردانی امیر واقف  برای حضار به نمایش درآمد و مخاطبان را که از کشورها ی مختلفی در سالن  حضور داشتند به شدت تحت تاثیر قرار داد و بدین ترتیب تیم ایران با معرفی شخصیت برجسته و ماندگار لیلا اسفندیاری ا ز موسسین انجمن غارنوردان و غارشناسان شروع خوب و توانمندی داشت.

همچنین در طول سمپوزیوم بنر بزرگی از زنده یاد لیلا اسفندیاری به همراه عکسهای لیلا در محل نمایشگاه سمپوزیوم نصب بود.

                    


روز نخست که11 مقاله توسط کشورهای ،آلمان فرانسه ، لبنان ، بلژیک ، عمان،عربستان ، کرواسی ارائه شد. که بیشتر در زمینه غارنوردی ، محافظت از غارها ، اکتشاف غارها...

در روز دوم 16 مقاله ارائه شد  که  بیشتر مقاله های علمی در خصوص زمین شناسی ،هیدرولوژی، کارست شناسی  بود . مقاله های روز دوم بسیار سنگین و بار علمی قابل توجهی داشت . کشور های لبنان ، سویس ، فرانسه ،کرواسی ،لهستان ،ژاپن، عمان ، آلمان ، ترکیه مقاله ارائه دادند . سه مقاله تیم ایران نیز در روز دوم ارائه شد . مقاله غار انگره مینو توسط آقای قاسم قادری ، مقاله غار شم شم آقای آرش یاسمن پور که توسط یوسف واقف ارائه شد و در پایان  مقاله غار سنگ شکن که توسط خانم لیلا کریمی ارائه شد. تمامی مقاله های تیم ایران همراه با پاورپوینت و به زبان انگلیسی ارائه شد و با ارائه خوب و توانمند اعضای  تیم   که از بار علمی خوبی هم برخوردار بودند  مورد توجه و تشویق اعضای شرکت کننده سمپوزیم قرار گرفت.


                 

در این سمپوزیوم تیم ایران علاوه بر بخش ارائه شفاهی مقاله های علمی در دو بخش دیگر نمایشگاه عکس غار و نقشه های غار

و همچنین بخش مدیا ( فیلم و اسلاید شو ) شرکت کرده بود.

دربخش مدیا از ایران سه فیلم به کارگزدانی امیر واقف شرکت کرده بود با عناوین :

" دلم برای دوستا نم تنگ خواهد شد"

" امداد زیر زمین"

"سیلاب در غار"

پس از نمایش فیلم  امداد زیر زمین که به سیر تحول و انتقال تجربیات امداد در غار پرداخته بود . دکتر فادی نادر دبیر اتحادیه جهانی غارنوردی و غارشناسی پشت تریبون رفت و در خصوص تحول و پیشرفت غارنوردی در ایران ابراز تعجب و خوشحالی نمود و غارنوردان ایران را تحسین نمود. و اکثر حاضران پس از نمایش این فیلم به تیم ایران تبریک گفتند.

و بی شک این تبریک به تمام غارنوردان عزیزی تعلق دارد که از راههای دور و نزدیک در یک برنامه و مشارکت جمعی چنین  کار زیبایی را خلق نموده بودند.


             


در بخش نمایشگاه عکس 7 عکس ازآقای یوسف واقف  غارهای قلایچی و  سم  شرکت کرده بودند که به شدت مورد
 تحسین و توجه حاضرین قرار گرفت و نماینده تیم ترکیه درخواست کرد تا گزارش کامل از غار قلایچی شامل عکس و نقشه  برای چاپ در نشریه  ابروک ( مجله غارنوردی ترکیه ) در اختیار شان قرار داده شود.


                   

      در بخش نقشه غار ها تیم ایران با هشت نقشه غار شرکت کرده بود.

 4  نقشه توسط یوسف واقف ترسیم نهایی شده بود؛ نقشه غارهای هامپوییل، شیربند،جهان بین، انگره مینو

و 4 نقشه توسط آرش یاسمن پور ترسیم  نهایی شده بود؛ نقشه غارهای قلایچی ، زرین رود، شم شم ونرکانی

این موفقیتها  نشان می دهد که یک تلاش جمعی و گروهی نتایج موثر و موفقیتهای چشم گیری را حاصل می نمایند بی شک حضور غارنوردان که همیشه همراه عکاسان ساعتهای طولانی برای گرفتن عکس با صبر و حوصله وقت می گذارند موجب چنین موفقیتهایی می شود  و غارنوردانی که ساعتهای طولانی  با صبر کار طاقت فرسای نقشه برداری و کمک نقشه برداری را انجام  می دهند باعث افتخار ایران در مجامع علمی غارشناسی و غارنوردی بین المللی می شوند.

 و شایسته است به  تمام این غارنوردان تبریک گفت؛  نقشه برداران  :  خانمها فاطمه واقف، میترا معصومی ، سارا عدالتیان ، مهرنوش نورالهی و زنده یاد لیلا اسفندیاری  آقایان  مجید کاشیان ،مهدی لکزیان ، مجید زراوندی ، سعید ورزند ،رحمان عباسپور، فریدون میرانی ،خباط زمانی ، نبی احمد پناه ، سیروان احمدی ، آرش پرهون ، مهرداد حاجی هاشم ،امیر جلوانی  ، وحید اشرفی ،مهدی زارعی، نیما زکی پور، کاوه محمدیان)  

 و همراهان تیم عکاسی : خانم مرجان خاندانی و سارا جمالیان  و آقایان مجید ثقفی ، محمد عصار نژاد، سعید ورزند ، امیر جلوانی، مجید زراوندی ، محمد منصوری،  جلال زارعی ،مسعود رمضان زاده

و همه غارنوردانی که برای اجرای برنامه های غارنوردی همکاری می نماند.

تیم ایرانی شرکت کننده اگر چه با پیگیری ها و هزینه های شخصی در این سمپوزیوم شرکت نمودند. ولی در همه حال خود را نمایندگان جمع بزرگ انجمن غارنوردان و غارشناسان می دانستند.  اولین حضور ایرانیان در این سمپوزیوم و انتقال تجربیات  می تواند راهگشای حضورهای آتی غارنوردان و غارشناسان  توانمند این سرزمین در مجامع علمی شود . مطمئنا تحلیل چنین حضوری موجب خواهد شد تا کاستی ها و نقص ها برای دفعات آتی رفع شود.  چراکه  توان و پتاسیل علمی غارشناسان و زمین شناسان این  مرز بوم بسیار بیش ازاین است . گزارش کامل حضور تیم ایران در این سمپوزیوم به زودی با جزییات در این سایت ارائه خواهد شد.

پی نوشت 1: در این سمپوزیوم دو مقاله از آقای سعید هاشمی نژاد همنورد خوب خراسانی شرکت داشت که متاسفانه به دلیل مشغله کاری موفق به حضور در این نشست بین المللی و  ارائه شفاهی   نشدند.

 پی نوشت 2: عکسهای گزارش یوسف واقف


منبع :سایت انجمن غارنوردان و غارشناسان ایران


با عرض تبریک گفتن به آقای آرش یاسمن پور برای همت و تلاش او در زمینه غار و غارنوردی در استان کردستان


نظرات 5 + ارسال نظر
کوهنورد چهارشنبه 13 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 ق.ظ

بابا این ها را ول کنید بی خیال شی

سارا نعمتی چهارشنبه 13 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:49 ق.ظ http://خودم

سلام
با عرض تبریک گفتن به گروه همیشه فعال و صاحب نام آرش سنندج و عرض تبریک به اقای یاسمن پور برای این کار بزرگ و پیشرفت غارنوردی در این استان

فربد غلامی چهارشنبه 13 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:19 ب.ظ

سلام درود
درود بر ارش سنندج

نینا برگوار چهارشنبه 13 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:29 ب.ظ

سلام اقا پیام
من هر دفعه که وارد این وبلاک میشم خبری هیجان انگیز از ارش سنندج را می خوانم و این بار که دیدم باز هم دستاوردی بزرگ دیگر در زمینه غار و توسط اقای ارش یاسمن پور یک از اعضای گروه ارش سنندج است و من به نوبه خودم تبریک عرض میکنم انشالله که همیشه این گروه بزرگ سرفراز و پیروز و سلامت باشد .
درود درود

سلام نینا خانم نظر لطف شما است
ممنون که همیشه به وبلاک گروه سر می زنید
بهترین ها را برایتون ارزومندم با نهایت تشکر

کلثوم لطفی جمعه 15 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:30 ق.ظ

با درود

زنده باد ایران و برفراز باشی همیشه ایرانی.
با غرور حضور ایرانیان در عرصه های علم و پیشرفت ، درسمپوزیوم لبنان را به تمام ورزش دوستان و دوستاران طبیعت تبریک عرض میکنم.

و با خوشحالی و تبریک ویژه حضور بانوان موفق در این عرصه.
آقای یاسمن پور برای کرد وکردستان عزت و افتخار افریدی ....زنده باد.
و.........
گرامی باد یادو خاطره بانوی کوهستان لیلا اسفندیاری که توی این سمپوزیوم واقعا" جایش خالی بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد