ممنوعیت حضور شعاعی در انتخابات فدراسیون کوه نوردی

سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان صراحتا اعلام کرد که مدیران دو شغله و بازنشسته‌ها اجازه حضور در مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی را ندارند .

بحث ممنوعیت حضور مدیران دو شغله و بازنشسته‌ها در پست‌های اصلی فدراسیون‌های ورزشی موضوع جدیدی نیست و به دوره ریاست محمد علی‌آبادی در سازمان پیشین تربیت بدنی برمی‌گردد . با توجه به پایان دوره 4 ساله ریاست تعدادی از فدراسیون‌های ورزشی، محمد عباسی برگزاری مجامع انتخاباتی را تا اطلاع ثانوی لغو کرد و در نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور خواستار تعیین تکلیف حضور مدیران دو شغله و بازنشسته‌ها در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی شد که با گذشت چند ماه از ارسال این نامه، چند روز قبل این سازمان در نامه‌ای رسما اعلام کرد که "مدیران بازنشسته و دو شغله‌ها برابر قانون امکان فعالیت در پست‌های اصلی فدراسیون‌های ورزشی را ندارند."

در این نامه ذکر شده است که بازنشسته‌ها تنها در حالتی که وزیر از هیات وزیران مجوز بگیرد می‌توانند در راس فدراسیون‌های ورزشی فعالیت کنند، اما باید از حضور مدیران دو شغله در پست‌های اصلی طبق قانون جلوگیری شود. با مشخص شدن تکلیف مدیران دو شغله و بازنشسته‌ها توسط سازمان بازرسی کل کشور، روز شنبه ، امور مجامع وزارت ورزش و جوانان در نامه‌ای به 8 فدراسیون ورزشی که دوره ریاست آن‌ها به پایان رسیده یا ظرف روزهای آینده به اتمام می‌رسد، اعلام کرد که کار نام‌نویسی از نامزدهای پست ریاست فدراسیون‌های ورزشی را آغاز کنند.

بر این اساس، ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون‌های فدراسیون‌های کشتی، والیبال، ژیمناستیک، کوه نوردی ، چوگان و کونگ‌فو از سه‌شنبه آغاز و به مدت 10 روز کاری یعنی تا 25 آبان ادامه خواهد داشت. در حال حاضر دوره ریاست فدراسیون‌های کشتی، والیبال، چوگان، پهلوانی و زورخانه‌ای به پایان رسیده، اما دوره ریاست 4 ساله فدراسیون‌های کوه نوردی و کونگ‌فو تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

امور مجامع وزارت ورزش و جوانان در این نامه همچنین تاکید کرده که از حضور مدیران بازنشسته و بازخرید شده جلوگیری شود که در این صورت یزدانی خرم، شعاعی و صفارزاده اجازه نام‌نویسی برای حضور در انتخابات فدراسیون‌های کشتی، کوه نوردی و پهلوانی و زورخانه‌ای را ندارند.  مدیران دو شغله هم تنها در شرایطی می‌توانند در انتخابات حاضر شوند که متعهد شوند در صورت موفقیت در انتخابات از سایر مشاغل خود استعفا دهند و تک شغله شوند .

ایسنا

.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد