حضور دو نفر از غارنوردان استان کردستان

حضور مفید دو نفر از غارنوردان استان کردستان در اولین دوره اموزشی امداد و نجات در غار توسط مربیان طراز اول جهان
اولین دوره آموزشی امداد و نجات در غار توسط بخش غارنوردی کارگروه کوه‌نوردی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی با همکاری سازمان امداد و نجات در غار فرانسه (SSF) و فدراسیون غارشناسی فرانسه (FFS) از 20 تا 27 آبان ماه در پلور و غار بورنیک برگزار شد.
این دوره که از تاریخ 90/8/20 راس ساعت 10 صبح روز جمعه در قرارگاه کوهستانی پلور رسمآ کار خود را شروع کرد.
این دوره با حضور 32 نفر از شرکت کننده های از استهانهای مختلف کشور از جمله تهران.کردستان.کرمانشاه.قزوین البرز.اصفهان.خراسان رضوی و جمعیت هلال احمردر مجتمع کوهستانی پلور اغاز شد.
بعد از هماهنگی های لازم با فدراسیون کوهنوردی و پنج شنبه شب ساعت 10 شب از سنندج همراه آقای محمد مهدی پناه با ماشین شخصی به طرف تهران به راه افتادیم و ساعت 4:30 به تهران رسیدیم و بعد از ان به سمت استان مازندران (شهر پلور)به را افتادیم و راس ساعت 7 صبح در قرگاه فدراسیون حضور یافتیم و با بردن وسایل داخل اتاق های خواب و 2 ساعت استراحت تا اینکه تک تک اعضاء از راه برسند و ساعت 9:30 صبح بود که با رسیدن بچه های انجمن غارنوردان و غارشناسان ایران و حضور اقای جواد نظام دوست و اقای پیمان یاوری که همگی باهم قبل از شروع دوره به شهر پلور برای عکس گرفتن و خرید رفتیم و بعد از ان به دامنه کوه دماوند رفتیم نمای کوه دماوند که از برف پوشیده بود خیلی زیبا و هیجان انگیز بود و بعد از حدود 2 ساعت به قرار  گاه امدیم و نهار مختصری را با همگی بچه خوردیم.


دوستان انجمنی
پیش از شروع به کار دوره  ابزار های انفرادی و گروهی توسط مربیان فرانسوی مورد بازدید قرار گرفتو دوره به طور رسمی ساعت 4 شروع شد.در بخش اول افتتاحیه مدرسان فرانسوی اهداف دروه و برنامه های روزانه تشریح کردند و در ادامه با نمایش تصاویری به معرفی سازمان امداد و نجات در غار فرانسه و چارت سازمانی و روال اماد و نجات در فرانسه ... پرداختند.



گزارش تصویری  در ادامه مطلب...

در بخش دوم برنامه افتتاحیه اقای جابر انصاری مسئول بخش غارنوردی کارگروه کوهنوردی ضمن خوش امد گویی به مربیان خارجی و تک تک اعضاء و در مورد فعالیت های غارنوردی و کلاس های در ایران که توسط فدراسیون انجام شد برای شرکت کنندگان تشریح شد در انتهای برنامه افتتاحیه نیز ابزار و وسایل برای برنامه آموزشی روز بعد آماده سازی شد. برنامه روز اول در ساعت 20 به پایان رسید.

برنامه روزانه که بصورت فشرده از 8 صبح تا 8 شب اجرا می‌گردد شامل آموزش، مرور و تمرین عملی توسط شرکت کنندگان، کلاسهای تئوری و نمایش فیلم‌های امداد و نجات در غار می‌شود.

در این دوره انواع روشهای امداد انفرادی در غار و انواع روشهای بستن تیرول ها در زاویه های مختلف و اموزش کارگاه امداد و نجات در غار و کلاس های تئوری در مورد ابزراهای امداد و نحوه مدیریت و کارهای اولیه برای مصدوم و در مورد سیستم های نیکولا (سیستم رابطه درون غار با بیرون مرکز pc ) و انواع بسکت کردن مصدوم و حما مصدوم در غارهای افقی و عمودی و ... اموزش کامل داده شد.









سیستم نیکولا




خودم و مربیان فرانسوی

پایان دوره

دامنه کوه دماوند


داخل خوابگاه و جمعی از دوستان


مطالب مرتبط:


- گزارشی از برگزاری اولین دوره آموزشی امداد و نجات در غار + عکس
- اطلاعیه برگزاری اولین اردوی آموزشی امداد و نجات در غار با حضور مدرسان فرانسوی
- ثبت نام در دوره تخصصی امداد و نجات در غار با حضور مربیان فرانسوی

- نگاهی به سوابق مدرسان فرانسوی اولین دوره آموزشی امداد و نجات در غار

- برگزاری اولین دور‌‌ه ویژه و تخصصی امداد و نجات غار زیر نظر مربیان طراز اول فرانسوی



پی نوشت :حضور 2 نفر از غانوردان کردستانی در این دوره بنام محمد مهدی پناه و پیام رضابخش

پی نوشت:اقای پیام رضابخش جوانترین فرد شرکت انتخاب شده در این دوره بود.

نظرات 5 + ارسال نظر
نینا بزگوار شنبه 28 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:55 ب.ظ

سلام به بهترین دوست خودم
منتظر گزارش و عملکرد شما و اقای مهدی پناه بودم و وقتی گزارش را خواندم حس خوبی بهم دس داد و ضمن عرض تبریک و ارزوی موفقعیت های بیشتر برای شما در این زمینه و هم اقای مهدی پناه هم
درود بر تو پیام
هزاران درود

سلام
ممنون نینا خانم که همیشه به ما لطف دارند

کاظم شنبه 28 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:59 ب.ظ

سلام
درود با ارزوی موفقعیت و سربلندی برای شما در این زمینه

لیلا صالحی پنج‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:47 ب.ظ

آقای رضابخش و مهدی پناه حضور مفید شما را در اولین دوره آموزشی امداد در غار تبریک عرض می نماییم به امید موفقیت روزافزون شما
ببخشید سایت قطع بود عرض تبریک با تاخیر بود .

ممنون از لطف شما به ما

یوسف سورنی نیا پنج‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:37 ب.ظ http://www.usef.blogfa.com

درود بر پیام عزیز و همین طور آقای مهدی پناه بزرگوار

امیدوارم در راه پیشرفت غارنوردی همیشه پیروز باشید .

هژیر پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:05 ب.ظ

تبریک و هزاران درود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد