مسائل اداری و جذب حامی 50 درصد توان کوه نوردان را تلف می کند

سرپرست فدراسیون کوه‌نوردی گفت: متاسفانه در کشور ما مسائل اداری و جستجو به منظور جذب حامی برای تیم های کوه‌نوردی که قصد صعود به قلل مرتفع را دارند قریب به 50 درصد وقت و توان کوه‌نوردان را می گیرد.

محمود شعاعی در آیین تجلیل از صعود‌کنندگان کردستانی به هیمالیا که در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه در کشور ما گردهم آوردن یک تیم و اعزام آن به ارتفاعاتی همچون هیمالیا کار ساده ای نیست و مستلزم تلاش زیادی است، اظهار داشت: کوه‌نوردانی که قصد فتح قله‌های مرتفع به ویژه هیمالیا را دارند، باید دارای آمادگی جسمی و روحی باشند. وی ادامه داد: این افراد باید ترس و دلهره ناشی از رفتار و سخنان کسانی که می‌خواهند بر سر راه آنها مانع درست کنند را کنار گذاشته و با عزم قوی و تسلیم‌ناپذیر اقدام به رفتن کنند.

شعاعی ضمن بیان اینکه کوه‌نوردان کرد در یک دهه گذشته ثابت کرده اند که توانایی انجام کارهای مهم و بزرگ را دارند، افزود: محمد اوراز تا سال 81 رکورد دار صعودهای 8 هزار متری بود. وی خاطر نشان کرد: بی شک کوه‌نوردان کردستانی که به قلل مرتفع صعود می کنند ادامه دهنده راه اوراز هستند. رییس فدراسیون کوه‌نوردی یادآور شد: کوه‌نوردان کردستانی دارای اراده و پشتکار قوی بوده و مسئولین استانی برای کسب موفقیت بیشتر آنها با هیئت کوه‌نوردی همکاری کنند.

ایسنا

.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد