گزارش صوتی عظیم قیچی ساز از صعود به گاشربروم ۱ و ۲

عظیم قیچی ساز، هیمالیانورد برجسته کشورمان، چهارشنبه شب با حضور در میان کوهنوردان و علاقه مندان به ورزش کوه نوردی، در شهر قزوین به ارائه گزارش صعود خود به قلل گاشربروم ۱ و ۲ پرداخت.

قیچی ساز در این برنامه با تشریح کامل حادثه منجر به مرگ مرحومه لیلا اسفندیاری گفت: با توجه به تلاش ناموفق خانم اسفندیاری تا ارتفاع حدود ۷۵۰۰ متر در روزهای قبل و در نتیجه تحلیل بدنی ایشان، من می دانستم که اگر خانم اسفندیاری در تلاش های بعدی خود موفق به صعود شود، نخواهد توانست از این قله به پایین برگردد. او همچنین اشاره کرد که در زمان صعود قله، با ارتباط با دیگر کوهنوردان ایرانی حاضر در منطقه از آنها خواستم که خانم اسفندیاری را از صعود قله منصرف کنند، اما ایشان متاسفانه نپذیرفت. قیچی ساز در ادامه به تشریح چگونگی وقوع این حادثه پرداخت.

عظیم قیچی ساز

این هیمالیانورد برجسته ایرانی در ادامه گزارش به تشریح لحظات زیبا و طاقت فرسای صعود خود پرداخت و گفت: با توجه به زمان ورود ما به کمپ اصلی تا صعود نهایی قله، در واقع توانستم این صعود را به سبک آلپی انجام دهم.

در ادامه شما می توانید از طریق پلیرهای زیر، مشروح کامل صحبت های عظیم قیچی ساز را بشنوید و یا از لینک های مربوطه آن را دریافت نمایید.


دریافت قسمت اول

دریافت قسمت دوم


گزارش تصویری این مراسم را از اینجا تماشا کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد