لهستانی ها گاشربروم یک را صعود کردند، گرفرید هنوز در راه صعود به

آخرین خبر : لهستانی ها گاشربروم یک را صعود کردند، گرفرید هنوز در راه صعود به قله



مارس 2012 – طبق پیامی که این تیم در صفحه فیس بوک گذاشته است آدام بیلکی و جانوسز گولاب در ساعت 8 و 30 دقیقه به وقت محلی موفق به صعود به قله گاشربروم یک ( اولین صعود زمستانی به این قله)  شده اند.همین پیام گزارش می کند که گرفرید، سدریک و نیسار ( از تیم بین الملی) هنوز در راه قله از سمت جنوب هستند.

جانوسز و آدام، در مسیر عادی گاشربروم یک، در حال حاضر به بارگاه سوم بازگشته اند و بنا به گزارش در حال فرود به بارگاه دوم هستند که در آنجا سرپرست تیم آرتور هاجزر در انتظار آنهاست.


گرفرید و تیمش هنوز در راه قله هستند

همچنین، بالاخره  پس از 24 ساعت سکوت ،خبری از گرفرید گوشل، سدریک هاهلن و نیسار حسین رسید.طبق همین منبع، ( تیم لهستانی ها)، آنها هنوز هم در راه صعود به قله از سمت جنوب هستند و قصد دارند بعداز ظهر قله را صعود کنند. این لهستانی ها گفتند :" اگر آنها موفق به این کار شوند، همه این پنج کوه نوردان در " اولین" صعود زمستانی سهیم خواهند شد."

اختلال ارتباط بواسطه طوفان خورشیدی

عدم وجودد خبر ممکن است به علت طوفان خورشیدی، که در حال حاضر بر ارتباطات و فناوری ماهواره ای تاثیر گذاشته است، باشد.  علی مسئول تور گرفرید، به تیم مستقر در خانه این کوه نورد گفت که این طوفان خورشیدی در تمام پاکستان تلفن و اینترنت را دچار اختلا کرده است.

http://newfarid.blogfa.co

منبع : http://www.explorersweb.com/everest_k2/news.php?id=20686

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد