گاشربروم یک زمستانی : بالگرد ها ی جستجو و نجات در راه هستند

 گاشربروم یک زمستانی : بالگرد ها ی جستجو و نجات در راه هستند

 

انجمن پزشکی کوهستان ایران:  11 مارس 2012 – هنوز هم هیچ خبری از کوه نوردان گرفرید گوشل، نیسار حسین و سدریک هالن که از روز جمعه تا به حال تماسی نداشته اند نیست. به این خاطر کوه نوردان مستقر در بارگاه اصلی درخواست جستجوی هوایی کرده اند که انتظار می رود دو بالگرد تا ظهر امروز برسند، در مسیر خود برای جستجو در  دامنه های این کوه هستند.

برای کمک به جستجوگران، آلکس تکسیکون ( که قبلا به علت مشکلات بوجود آمده به بارگاه اصلی فرود آمده است) سوار بالگرد خواهد شد. آلکس طی تماس تلفنی گفت که  "اوایل صبح امروز هنگام درخواست بالگرد اسمان صاف بود. اما الان نگرانم چون ظهر شده و هوا دوباره در حال ابری شدن است."

آلکس همچنین تایید کرد که خانم تامارا استیس دیروز به بارگاه اصلی رسیده  است. و دچار کمی یخ زدگی شده است.

تیم لهستانی ها هم ساعت 4 عصر دیروز به وقت محلی به بارگاه اصلی مراجعت کرد.  هر دو صعود کننده به قله دچار یخ زدگی در ناحیه بینی شده ند و آدام هم دچار یخ زدگی انگشت پا شده است. اگر چه رسانه های جهانی از این تیم لهستانی و اضافه شدن این صعود زمستانی به امتیاز ملی شان در زمینه اولین صعود های زمستانی تعریف و تمجید کرده اند، روحیه ای برای برپایی جشن این موفقیت در بارگاه اصلی نبود. در 36 ساعت گذشته هیچ خبری از کوه نوردان نبوده است. آرتور در این زمینه گفت :" حتی نمی دانیم آنها در کدام سمت کوه ممکن است باشند."

گرفرید گوشل(اتریشی)، نیسار حسین( پاکستانی) و سدریک هالن ( سویسی) آخرین بار در مسیر قله از مسیری جدید در سمت جنوب قله ، جمعه صبح دیده شدند.


ترجمه از منبع : http://www.explorersweb.com/everest_k2/news.php?id=20691 و با تشکر از وبلاگ کوهنوردی، ورزش و سلامتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد