بازرس فدراسیون !!!

جوابیه ی بازرس فدراسیون در خصوص فعالیت مؤسسه انجمن غارنوردان و غارشناسان

مرتضی فلاح" بازرس فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی عطف به گزارشات واصله و شکوائیه‌ی ارسالی در خصوص فعالیت "مؤسسه انجمن غارنوردان و غارشناسان ایرانیان" ؛ طی مکتوبی خطاب به "محمود شعاعی" سرپرست فدراسیون؛ بر اساس قوانین مربوطه جوابیه ای را به شرح ذیل جهت اطلاع نهادهای ذی ربط، مسئولین فدراسیون، ادارات کل ورزش و جوانان استان های سراسر کشور و هیئت های تابعه و هم چنین عوامل پیگیر اعلام داشت. مشروح این نامه به این شرح است:



جناب آقای محمود شعاعی

سرپرست محترم فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی

سلام علیکم

احتراما نظر به گزارشات واصله و شکوائیه‌ی ارسالی؛ به استحضار میرساند: فعالیت‌های موازی، صدور گواهینامه‌های ورزشی،  برگزاری مسابقات و دوره های ورزشی توسط انجمن های ثبت شده در سازمان‌های مردم نهاد وزارت کشور و یا ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری،  بدون هماهنگی فدراسیون ورزشی مربوطه مغایر با  قانون و مقررات می باشد.

مطابق مواد(1)، (4) و بند (3) ماده (8)  قانون تاسیس سازمان تربیت بدنی،  در حال حاضر متولی عام و خاص هرگونه فعالیت ورزشی و صدور و لغو پروانه باشگاهها و ایجاد هماهنگی فعالیت های مرتبط با تربیت بدنی در آموزشگـاهها، و  فـدراسیونها و هیئت های ورزشی و دفتر مـراکز تربیت بدنی، درصلاحیت ذاتی وزارت ورزش و جوانان می باشد. از سوی دیگر مطابق تبصره ذیل ماده 15 قانون تأسیس سازمان تربیت بدنی سابق که مقرر می دارد : " تشکیلات و وظایف فدراسیونها و هیاتهای ورزشی با توجه به مقررات بین المللی و آئین نامه های کمیته ملی المپیک تعیین می شود و به تصویب سازمان خواهد رسید ." لذا هرگونه فعالیت  و نمایندگی در فدراسیون‌های جهانی رشته‌های ورزشی صرفاً در صلاحیت فدراسیون است وضرورت دارد مقررات مربوطه مرعی گردد، در غیر این‌صورت هرگونه اقدام غیر قانونی و فاقد وجاهت می باشد.

 درضمن بدیهی است فدراسیون های ورزشی به موجب ماده واحده الحاق بندهای (11) و(12) به قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی مصوب 1376 ، نهاد عمومی غیردولتی و بالاترین مرجع فنی در هر رشته ورزشی در کشور می باشند.

  با امعان نظر به  مواد (2) و (3) اساسنامه فدراسیونهای ورزشی آماتوری موضوع تصویب نامه شماره 49660 ت/26429 ه مورخ 5/4/1381 هیات محترم وزیران،  برگزاری مسابقات ورزشی، دوره های آموزشی توجیهی، ارتقای مربیگری اعم از داخلی و بین المللی، حضور مداوم در مجامع بین المللی که از سوی فدراسیونهای جهانی برگزار می گردد و برقراری ارتباط اصولی با مجامع بین المللی ورزشی و غیره در صلاحیت ذاتی فدراسیون های ورزشی ذی‌ربط می باشد . لذا فعالیت هرمؤسسه یا انجمن بدون رعایت تشریفات قانونی مربوطه و عدم هماهنگی با این فدراسیون  منطبق با قانون و مقررات موضوعه نبوده وهمکاری با این انجمن ها توسط هیئت های ورزشی استانها و ادارات کل ورزش و جوانان استانها به لحاظ قانونی واجد  ایراد خواهد بود.

علی ایحالٍ با توجه به مراتب مذکور؛ انجام فعالیتهای موازی و ورود به حیطه وظایف فدراسیون های ورزشی (اعزام ورزشکاران وهماهنگی برای ورود اشخاص اتباع خارجی  بدون اخذ مجوز از شورای برون مرزی وزارت) تخلف و از سوی نهادهای نظارتی و مراجع قانونی قابلیت پیگیری دارد.

مرتضی فلاح

بازرس فدراسیون

9 اسفند ماه 1390


منبع:فدراسیون کوهنوردی

نظرات 1 + ارسال نظر
جواد نظام دوست یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:27 ب.ظ

درود بر پیام عزیز ازاینکه همیشه بروز هستی ممنون اما در مورد این خبر کاش فقط به گذاشتن خبر بسنده نمی کردی و نقطه نظر خودت و اعضای انجمن را نیز لحاظ می کردین . حتما آقای مهدی پناه ما حصل جلسه پایانی هیات مدیره را به اطلاع رساندند و خود موضوع از کانال خودش قابل بررسی و درصورت نیاز پاسخگویی اما چون شما این خبر را لینک کردید اضافه کردن نقطه نظر تان کامل ترش خواهد کرد

سلام به اقا جواد گلم ممنون که به ما سر می زنید
اما من فقط این خبر را لینک کردم و نخواستم در این مورد حرفی بزنم چون میدان که حرف زدن برای فدراسیون کاری پیش نمی برد .
فقط اینو میگم که انجمن کارش رو راست و در این انجمن خدای فقط می خواهد در ایران و هر استانی ترویج رشته غارنوردی داشته باشد که جوانان و علاقمندان در این رشته با هم دیگر در ارتباط و بتواند اعضای از جوانان را به این رشته بکشد که دنبال کارهای دیگر نروند و هزار یک نکته دیگر ...
درود بر انجمن غارنوردان و غارشناسان ایران

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد