نمایشگاه هیمالیا

تفاوت یخچال رانگبوک غربی طی سالهای 1921(تصویر بالا) و سال 2008(تصویر زیرین)


با همکاری سازمان GlacialWorks به مدیریت دیوید بریشرز و MIT Museum نمایشگاه عکسی از تصاویر و فیلمهای دیوید بریشرز کوهنورد، عکاس و فیلمساز آمریکایی در کمپ اصلی اورست جهت بازدید گردشگران و کوهنوردان از تاریخ 10 آوریل تا 10 می راه اندازی گردیده است. 
در این نمایشگاه تصاویر گرفته شده توسط بریشرز در کنار تصاویری که دهه های گذشته بوسیله کوهنوردان و عکاسان گرفته شده قرار داده شده است و به وضوح می توان در آنها تغییرات آب و هوایی کره زمین را که بر مناطق مختلف هیمالیا تاثیر گذارده را مشاهده نمود. همچنین قرار است این نمایشگاه از تاریخ 13 آوریل تا 17 مارس 2013 در محل MIT Museum برقرار گردد تا سایر علاقمندان نیز بتوانند از تغییرات رخ داده شده در یخچالهای هیمالیا آگاه شوند. 
برشیرز در مورد این نمایشگاه می گوید:
 "دوست دارم دانسته هایم را با دیگران تقسیم کنم"

بر این اساس بریشرز سازمان glacialworks را هم راه اندازی نمود که در پی به اشتراک گذاشتن تغییرات در هیمالیا از طریق هنر، علم، و ماجراجویی است.



منبع:
 
پی نوشت-  دیوید بریشرز دارای 32 سال سابقه کوهنوردی و البته حضور در 45 هیئت اعزامی به هیمالیا و همچنین 5 بار صعود بام دنیا، اورست می باشد. فیلم طوفان بر فراز اورست این کارگردان به حوادثی که در یک صعود به قله اورست ممکن است کوهنوردان در گیر آن شوند اشاره می نماید.
منبع :کوه قاف
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد