مهدی عمیدی بر فراز قله دائولاگیری

به گزارش وب سایت شرکت سرزمین خورشید که تلاش کوهنوردان کشورمان را بر روی قله دائولاگیری بازتاب می دهد،تیم ایران متشکل از سه کوه نورد آقایان مهدی عمیدی، مرتضی رمضانی و نیما افسایی که در حدود 45 روز پیش فعالیت خود را در منطقه و به جهت صعود به قله دائولاگیری آغاز کرده بود، در ادامه کار ، مسئول تدارکات تیم آقای نیما افسایی به علت بروز حادثه و شکستگی انگشت دست ناچار به بازگشت به ایران گردید. گفتنی است آقای مرتضی رمضانی مسئول فنی تیم نیز پس از سه بار تلاش برای رسیدن به کمپ 3 و دو بار تلاش برای صعود به قله در نهایت به علت مشغله کاری و تحصیلی در روز سه شنبه 26/2/91 به ایران بازگشت. شایسته است از تلاش های ارزنده ایشان به عنوان مسئول فنی تیم در جهت امور فنی صعود تقدیر و قدردانی نماییم.
تیم ایران در طی این برنامه به همراه تیم ایتالیا و چک در منطقه حضور داشت که از این میان 2 نفر کوه نورد ایتالیایی موفق به صعود قله شدند. و مهدی عمیدی در سومین تلاش خود در ساعت 23:00 پنجشنبه به همراه یک خانم آمریکایی و دو شرپای وی عازم قله گردید. در این میان کوه نورد آمریکایی به علت خراب شدن کپسول اکسیژن خود مجبور به بازگشت شد و بدین ترتیب مهدی عمیدی به تنهایی مسیر خود را به سوی قله ادامه داد. او در حین مسیر به دو کوهنورد ایتالیایی که در حال بازگشت بعد از صعود به قله بودند برخورد می کند. مهدی با دادن 50 متر طناب به آنها و پذیرایی چای به ایشان به همراه آنها 200 متر به پایین فرود می آید. و سپس به تنهایی به مسیر خود ادامه می دهد. و در نهایت در ساعت 04:00 بعد از ظهر روز جمعه به وقت ایران موفق به صعود قله شده و نام پر افتخار ایران را بر فراز دائولاگیری (8167متر) جاودانه می سازد. و پس از صعود به قله در هوای بسیار نامساعد و طوفانی به کمپ 3 باز میگردد.

مهدی این صعود موفقیت آمیز را به تمامی معلولین و همه کوه نوردان باشگاه کوه نوردی افق خراسان که نه تنها از تلاش نه ایستاده اند بلکه هر روز ایستادن را تجربه می کنند، تقدیم می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد