شنبه سیاه اورست!

شنبه 19 می 2012 همراه بود با مرگ سه کوهنورد از آلمان، کانادا و کره جنوبی در طوفان ناگهانی جبهه جنوبی اورست و احتمالن مفقود شدن دو کوهنورد دیگر! ضمن آنکه چندین کوهنورد بیمار از کمپ 2 توسط بالگرد به پائین منتقل شدند.

دکتر ابرهارد شاف پزشک 61 ساله آلمانی، Shriya Shah کوهنورد نپالی-کانادایی و سون ونگ هین از کره جنوبی متاسفانه جان خود را در منطقه بالاتر از بالکونی از دست داده اند. علاوه بر توفان ادم مغزی موجب مرگ کوهنورد آلمانی گردید و دو کوهنورد دیگری نیز بر اثر خستگی جان باختند! همچنین سیمون مورو کوهنورد ایتالیایی حاضر در منطقه عنوان داشت کوهنوردان زیادی بدلیل از دست دادن زمان صعود اقدام به بازگشت نمودند و حداقل 6 کوهنورد نیز بدلایل گوناگون از جمله سرمازدگی توسط بالگرد از منطقه تخلیه شدند.

انتظار می رود با توجه به پیش بینی وضعیت هوا روزهای 25 و 26 می آخرین فرصت برای افراد باقی مانده جهت صعود به قله باشد. هم اکنون حدود 60 نفر برای روز 5 شنبه و 30 نفر برای روز جمعه راهی کمپهای بالاتر شده اند. این تصمیم در پی تجمع زیاد افراد طی هفته گذشته در محل قدمگاه هیلاری و به منظور کاهش حوادث اتخاذ گردیده است.

لازم به ذکر است در سال جاری تعداد 750 کوهنورد از 32 تیم بر روی اورست تلاش نموده اند و تعداد 5 کشته حاصل این تلاشها می باشد.


منابع:
http://kouheghaf.blogspot.com/
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد